عوارض پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان‌غربی، رشد ۷۰ درصدی داشته است

۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۰۰:۴۴:۰۳
کد خبر: ۱۴۰۳۸۳۱
عوارض پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان‌غربی، رشد ۷۰ درصدی داشته است
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی از واریز بیش از ۲۸۹۰ میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده در استان آذربایجان‌غربی تا پایان مهر ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، جعفر پورمختار با بیان اینکه تا پایان مهرماه امسال از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، مبلغ ۲۸۹۰ میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان واریز شده است گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۷۰۳ میلیارد ریال بود، ۷۰ درصد رشد داشته است.

 وی با اشاره به اینکه ۴۸ شهرداری و ۱۹۷۵ دهیاری در استان آذربایجان‌غربی از مزایای عوارض پرداختی ارزش افزوده برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: این عوارض با هدف استفاده در امور عمرانی و توسعه خدمات عمومی و زیرساخت‌های عمران شهری و روستایی بر اساس جمعیت شهرها و روستاها به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می شود.

پورمختار در ادامه، عوارض مالیات بر ارزش افزوده را یک منبع درآمدی پایدار برای امور عمرانی وتوسعه شهرها و روستاها عنوان کرد و افزود: این منبع درآمدی یکی از بسترهای بازگشت مستقیم آثار مثبت مالیات بر ارزش افزوده پرداختی توسط مردم به خودشان است.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از مهر ماه ۱۳۸۷ در استان، شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان آذربایجان‌غربی از بالغ بر ۱۹۶۴۰ میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده برخوردار شده اند.

انتهای پیام

نظر شما