ورود سامانه بارشی جدید و هشدار سطح نارنجی در لرستان

۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۲۳:۵۲:۰۶
کد خبر: ۱۴۲۹۶۰۲
ورود سامانه بارشی جدید  و هشدار سطح نارنجی در لرستان
هواشناسی لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان هشدار سطح نارنجی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ مرکز پیش بینی هواشناسی لرستان در توصیف  سامانه بارشی جدید به آسمان استان زمان شروع بارش ها را دوشنبه غروب اعلام کرد.

همچنین نوع مخاطره را  بارش باران ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و سردسیر بویژه شهرهای شمالی و شرقی بارش برف ، در گردنه ها و جاده های مواصلاتی کوهستانی کولاک برف، وزش باد شدید و منطقه اثر را همه نقاط استان اعلام کرد.

بنا بر اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی استان زمان پایان این سامانه بارشی  صبح چهارشنبه 1401/11/12 و اثر مخاطره نیز آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب ، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی، آسیب به سازه های موقت در اثر وزش باد، افت فشار گاز، مه آلودگی گذرگاه ها به همراه کاهش میدان دید و ... است.

این مرکز  پرهیز از سفر های غیر ضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت های کشاورزی و حوضچه های پرورش ماهی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیرو سایر اقدامات پیشگیرانه لازم را به شهروندان توصیه کرد.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز