"دریکوند" تاکیدکرد:

ضرورت نظارت دقیق بر مدارس غیر دولتی

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۲:۵۹:۰۱
کد خبر: ۵۶۵۰۲۷
ضرورت نظارت دقیق بر مدارس غیر دولتی
مدیرکل آموزش وپرورش لرستان در نخستین جلسه ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان که با هدف برنامه ریزی ، نظارت و تسهیل در امر ثبت نام دانش آموزان برگزار شده بود برضرورت نظارت دقیق بر مدارس غیر دولتی تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با تبریک حلول ماه رمضان گفت : ماه رمضان فرصت مناسبی است تا افراد با تزکیه نفس ،  جنبه های روحانی و معنوی وجود خود را ارتقا دهند .

خدانظر دریکوند افزود : ثبت نام دانش آموزان و بازگشایی مدارس دو دغدغه جدی والدین است که روند  مطلوب آن می تواند نگرش خانواده ها را نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت تغییر دهد .

وی اعتماد خانواده ها را برای آموزش و پرورش مهم و اساسی  ذکر کرد و گفت : مدیران مدارس باید با بهره گیری از تمام ظرفیت ها شرایطی را به وجود بیاورند تا امر ثبت نام دانش آموزان تسهیل و دغدغه خانواده ها برطرف شود .

دریکوند در ادامه به تفویض اختیار به مناطق و شهرستانها تاکید کرد و گفت : ایجاد نارضایتی در مردم  و ارجاع آنان به واحدهای ستادی نشان از ضعف عملکرد و عدم تعامل سازنده مدیران آموزشی با خانواده ها دارد و باید روی این مسئله کار شود . 

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به ثبت اطلاعات دانش آموزان در سامانه سناد تاکید کرد و گفت : ثبت به موقع اطلاعات می تواند به ساماندهی بهینه منابع انسانی کمک کند .

وی بر این نکته تاکید کرد که هنگام ثبت نام مدیران مدارس به استثنای حق بیمه و هزینه کتب درسی مجاز به اخذ هیچ گونه وجهی از خانواده ها نیستند و تاکید کرد : در صورت مشاهده تخلف با مدیران خاطی برخورد جدی خواهد شد . 

دریکوند تصریح کرد : مدارس خاص و هیات امنایی هم باید در طول سال نسبت به اخذ هزینه ها اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد : هیچ مدیری مجاز نیست به خاطر پرداخت نشدن شهریه دانش آموزان را از شرکت در امتحانات و یا کلاس درس و ثبت نام محروم کند .

دریکوند مشارکت همه جانبه را یکی از سیاست های آموزش و پرورش برشمرد و گفت : مدیر موفق کسی است که بتواند مشارکت داوطلبانه و اختیاری والدین را جلب کند .

وی نظارت دقیق بر مدارس غیر دولتی را لازم و ضروری برشمرد و گفت : شورای نظارت بر مدارس غیر دولتی باید بر کمیت و کیفیت این مدارس نظارت کند و تعیین شهریه را متناسب با شاخص های آموزشی و پرورشی این مدارس تعیین کند . 

دریکوند توسعه متوازن هدایت تحصیلی را هم یک سیاست راهبردی برشمرد و گفت : باید دانش آموزن در طول سال تحصیلی متناسب با استعداد ، توانایی و علائق خود به رشته های مختلف هدایت شوند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز