افتتاح پنج مدرسه «ایران من» در شهرستان تکاب استان آذربایجان غربی

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۱۶:۴۵:۳۶
کد خبر: ۷۳۱۰۴۰
دو مدرسه ساخته شده از سوی پویش «ایران من» در روستای آسمان‌بلاغی و تاشه‌کبود شهرستان تکاب آذربایجان غربی افتتاح شدند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مدرسه دو کلاسه «ایران من 22» طی مراسمی در روستای آسمان‌بلاغی شهرستان تکاب واقع در استان آذربایجان غربی برگزار شد، با حضور پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی استان آذربایجان غربی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی، زهرا گیتی‌نژاد مدیر خیریه مهر گیتی و جمع دیگری از مسئولان استانی افتتاح گردید.

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی در سخنرانی کوتاهی که در این مراسم داشت، ضمن تشکر از حامیان پویش ایران من در ساخت این مدرسه گفت: سیستم آموزشی در کشور ما از شکاف عدالتی بسیار عمیقی رنج می‌برد که با وجود تلاش‌های دولت در این زمینه، موانعی همچون وسعت کشور و عمق زیاد شکاف عدالتی، فاصله ما را با نقطه مطلوب طولانی کرده است.

وی ضمن تأکید بر نیاز مبرم سیستم آموزشی به همراهی بخش خصوصی در حوزه عدالت آموزشی مطرح کرد: هدف فعالان اقتصادی‌ای که از ابتدا پویش ایران من را در مدرسه‌سازی یاری کرده‌اند، سرمایه‌گذاری در توسعه کشور بوده است. خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته از سوی پویش ایران من، فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی به این مسئله واقف هستند که با ارزش‌ترین و پرثمرترین فعالیت اقتصادی، سرمایه‌گذاری در بخش تولید، بازرگانی، صنعت و خدمات نیست، بلکه سرمایه‌گذاری روی آموخته‌های نسل آینده است.

سلطانی همچنین اظهار کرد: برای قدم نهادن در مسیر توسعه، باید در کنار مسائل اقتصادی، مشکلات ناشی از فقر فرهنگی و آموزشی را به ویژه در مناطق محروم مدنظر قرار دهیم. از همین رو حامیان پویش ایران من با سرمایه‌گذاری روی عدالت آموزشی با این هدف انجام می‌شود که نسل آینده بتوانند اقدامات فعالات اقتصادی در راستای توسعه اقتصادی را ادامه دهند و روند توسعه را تقویت کنند.

مؤسس پویش ایران من گفت: معمولا در پروژه‌های مدرسه‌سازی، اسامی خیرین و نیکوکارانی را که از ساخت مدارس حمایت کرده‌اند را روی مدارس می‌گذارند، این در حالی است که در پویش مدرسه سازی «ایران من»، کلیه مدارس مزین به نام ایران عزیز خواهند شد تا همه دانش‌آموزان بدانند این وطن متعلق به همه آنهاست، پس باید روی مشترکات‌شان با یکدیگر سرمایه‌گذاری کنند نه تفاوت‌هایشان.

سه مدرسه «ایران من 21» در روستای ترمکچی، «ایران من 25» در روستای چوپلو و «ایران من 23» در روستای چراغتپه سفلی نیز روز پنجشنبه 28 تیر افتتاح خواهند شد.

پویش «ایران من» از سال 1393 با همت جمع بزرگی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی آغاز به کار کرده است. این پویش در 18 استان محروم و کمتر توسعه یافته کشور احداث 100 مدرسه ابتدایی را در دستور کار دارد؛ که بیش از 30 مدرسه در این طرح به بهره‌برداری رسیده است.

این پویش با هدف رفع موانع آموزشی، 100 مدرسه را در 18 استان در دست اجرا دارد که نام همه آنها «ایران من» خواهد بود. مؤسسان این پویش بر این باور هستند که فرزندان ایران در همه جای این کشور پرتنوع و پرتکثر، اعم از فارس، ترک، کرد، بلوچ، ترکمن و سایر اقوام و مذاهب، در یک ویژگی مشترک هستند و آن «ایرانی بودن» است.

نام همه مدارسی که با حمایت این پویش ساخته می‌شوند «ایران من» گذاشته می‌شود تا بستری برای سرمایه‌گذاری روی اشتراکات فرهنگی باشد.

 

نظر شما