رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد:

پیشگیری از فساد اداری با سامانه های نظارتی

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۸:۲۲:۵۸
کد خبر: ۷۷۱۶۷۹
پیشگیری از فساد اداری با سامانه های نظارتی
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری در بحث شفاف سازی، سامانه هایی را راه اندازی کرده که در نوع خود میتواند زمینه‌ساز پیشگیری از هرگونه فساد باشد.

احسان اصولی در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد با اشاره به اهمیت آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری اظهار کرد:پایه هر مدیریت موفقی، داشتن اطلاعات و آمار دقیق از وضع موجود است همچنین پس از کسب اطلاعات میتوان نقشه راه را طراحی و برنامه ریزی کرد.

وی در خصوص عملکرد یکسال اخیر معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد افزود:تحول بزرگی در معاونت برنامه ریزی چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ بنیادی رخ داده است و رویکرد های اتخاذ شده برگرفته از سیاست های کلی شورای اسلامی شهر و شهردار بوده است.

اصولی ادامه داد:در بحث آمار و اطلاعات بخصوص در حوزه فناوری اطلاعات و هوشمند سازی شهر، زیر ساخت های مناسبی بوجود آمده که بیش از پیش شهر هوشمند را محقق کرده است.

وی در خصوص بحث شفاف سازی اذعان داشت:داده هایی که بر روی سامانه های مختلف ایجاد شده، قرار گرفته در نوع خود زمینه ساز پیشگیری از هرگونه فساد است که این کار معاونت برنامه ریزی کاری بزرگ در راستای رضایت مندی شهروندان می‌باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ادامه داد:با مکانیزه و هوشمند شدن فرآیند های اداری و تشکیلاتی و کاهش مراجعات حضوری و چهره به چهره،اعمال سلیقه و نفوذ کاهش یافته که همین مسئله افزایش رضایت مندی شهروندان را در پی داشته است همچنین در این حوزه اعتبارات خوبی در شورای اسلامی شهرمشهد تصویب شده است.

وی در خصوص اصلاح ساختار های تشکیلاتی بیان کرد: در این حوزه دقت لازم صورت گرفته و در بحث سیاست کوچک کردن شهرداری بخصوص در بحث بروکراسی اداری و واگذاری کارها به بخش های خصوصی گام های مناسبی برداشته شده است.

اصولی در مورد برنامه عملیاتی ۹۷ هزار چهارصد گفت:این برنامه به عنوان نقشه راه در طی این چهار سال با دقت لازم تهیه شده که ماحصل تلاش های حوزه برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد بوده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز