مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

فعال کردن ۸ ایستگاه پمپاژ راکد استان/ نقش پمپاژها در ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی

۱۳۹۷/۱۲/۰۹ - ۰۹:۵۱:۱۴
کد خبر: ۸۱۸۲۲۶
فعال کردن ۸ ایستگاه پمپاژ راکد استان/ نقش پمپاژها در ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی
رضا میرزایی گفت: فعال کردن ۸ ایستگاه پمپاژ راکد استان، یکی از اقدامات شاخص آب منطقه ای لرستان است.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛میرزایی در  گفت وگو با خبرنگاران ،اظهار کرد: یکی از اقدامات شاخصی که شرکت آب منطقه ای لرستان در سال جاری با حمایت استاندار لرستان انجام داد، فعال کردن ۸ ایستگاه پمپاژ راکد استان بود.

اوافزود: عملیات اجرایی تعداد ۸ ایستگاه پمپاژ استان شامل ایستگاه‌های گرخوشاب کوهدشت، اسماعیل آباد نورآباد، فیض آباد الشتر، کلکله و محمود آباد ازنا، نیله خرم آباد، چم مهر، واشیان و جایدر پلدختر بین حداقل ۱۱ تا ۱۷ سال قبل آغاز شده بود که به علت محدودیت‌های اعتباری چندسالی تعطیل بوده اند.

میرزایی تصریح کرد: ایستگاه های پمپاژ فوق الذکر، در این مدت علاوه بر مشکلات اجتماعی، فنی و اعتباری، بخشی از تجهیزات آنها نیز به لحاظ طولانی شدن دوره اجرا، قابل استفاده نبوده و فعال کردن و راه اندازی آن ها کار بسیار دشواری بود.

او بیان کرد: خوشبختانه پس از چندین جلسه توجیهی در شورای برنامه ریزی استان و حمایت قاطع استاندار، این پمپاژها جزء پروژه های کلیدی و اولویت دار استان قرار گرفته و اعتبار قابل توجهی به آنها تخصیص داده شد، که پس از طی مراحل اداری، قانونی و انتخاب پیمانکار فعال گردیدند.

به گفته میرزایی  کارهای باقیمانده ایستگاه ها و شبکه های ۱ و ۲ و ۳ و ۴ آنها به طور همزمان شروع شده و با سرعت خوبی در حال تکمیل هستند و انشالله اکثر آنها در فصل آبیاری آماده بهره برداری می باشند.

او با بیان اینکه فعال کردن ایستگاه های پمپاژ یک اقدام جهادی بود، خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این ایستگاه ها، حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان تبدیل به آبی و حدود ۵ هزار فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی به طور مستقیم ایجاد خواهد شد و باعث شکوفایی و رونق اقتصادی در استان می گردد.

میرزایی یادآورشد:  انتظار می رود در سال های آینده با وصول درآمدهای حاصل از فروش آب ایستگاه های پمپاژ، بخش قابل توجهی از مشکلات اعتبارات جاری شرکت نیز حل شود.

 

 

نظر شما