فعالیت ۱۰۳ شرکت‌ فناور و دانش‌بنیان در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۰۶۷۶
فعالیت ۱۰۳  شرکت‌ فناور و دانش‌بنیان در آذربایجان‌غربی
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غرب از فعالیت ۱۰۳ شرکت‌ فناور و دانش‌بنیان در استان خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، حسن حیدری در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ۸۶ درصدی بودجه پارک علم و فناوری استان در سال آینده گفت: در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان و در راستای حمایت از کسب و کارهای نوین و فناورانه، ۹ میلیارد تومان بودجه برای پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اختصاص یافت که از این مبلغ،۶ میلیارد در سال ۹۸ و ۳ میلیارد تومان در سال ۹۹ تحقق پیدا خواهد کرد.

وی اظهار کرد:  درسال جاری برای ۶٢ محصول درخواست ثبت اختراع شده که نسبت به سال گذشته ٢٠ درصد افزایش رانشان می دهد.

وی اضافه کرد: پیش از سال ۹۵ امکان ثبت اختراع در استان وجود نداشت  و مخترعین مجبور بودند برای ثبت اختراع به استان‌های مجاور سفر کنند اما با واگذاری مرجعیت استعلام فکری و ثبت اختراع به پارک علم و فناوری استان، این امر برای مخترعان تسهیل شد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون تعداد شرکت های فناور و دانش بنیان فعال در پارک علم و فناوری استان به ۱۰۳ شرکت در سال جاری رسیده که از این تعداد ۹۲ شرکت، فناور و ۱۱ شرکت نیز جزو شرکت های دانش بنیان است و عمده تولیدات این شرکت ها در زمینه های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی و محیط زیست و انرژی های نوین زیست فناوری است.

حیدری گفت: حمایت از کالای داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و عمل به شعار امسال با ترویج فعالیت شرکت های دانش بنیان و استفاده از فکر فعالان این حوزه امکان پذیر است و در این خصوص پارک علم و فناوری استان از دانشگاه‌های اتسان برای همکاری در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت می‌کند.

داودی مدیر موسسات و بازاریابی پارک علم وفناوری آذربایجان‌غربی  هم با اشاره به حضور در نمایشگاه‌های ترکیه، ارمنستان و عراق برای معرفی دستاوردها و محصولات شرکت‌های دانش بنیان پارک گفت: تمامی شرکت های تحت پوشش پارک بصورت خصوصی کار می کنند و از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

نظر شما