علی مظاهری در گفت و گو با برنا کرمانشاه:

حال بوکس کرمانشاه رو به بهبودی است/ باید مربی تراز اول دنیا را بیاوریم

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۲۰:۲۱
کد خبر: ۸۴۳۱۷۳
حال بوکس کرمانشاه رو به بهبودی است/ باید مربی تراز اول دنیا را بیاوریم
کاپیتان سابق تیم ملی مشت‌زنی ایران گفت: امیدوارم این یکدلی در هیات بوکس استان کرمانشاه ادامه داشته باشد تا به هدف و جایگاه اصلی مان در بوکس برگردیم.

علی مظاهری زادهٔ ۱۱ فروردین ۱۳۶۱ در کرمانشاه است، او در کارنامه ورزشی خود در بازی های آسیایی یک طلا در دوحه سال ۲۰۰۶ ، یک برنز در گوانگ ژو سال ۲۰۱۰ و یک نقره در اینچئون سال  ۲۰۱۴ را دارد، مظاهری در مسابقات آسیایی نیز صاحب یک طلا و دو برنز است.

پرچم دار کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۱۲لندن با بالاترین رنکینگ جهانی خود یعنی هشتم جهان از دنیای قهرمانی بوکس خداحافظی کرد و حالا بعنوان مربی تیم ملی مشغول به کار شده است.

قهرمان مشت زنی ایران برای نخستین بار با خبرگزاری برنا در کرمانشاه به گفت و گو پرداخته که در ادامه مشروح این مصاحبه را می خوانید؛

کاپیتان سابق تیم ملی مشت‌زنی ایران گفت: وقتی تاریخچه بوکس کرمانشاه را نگاه کنیم، کرمانشاه صاحب قهرمانان بزرگی در مشت زنی مانند بیژن باتمانی، اسفندیار محمدی، محمدرضا قارونی، همایون امیری، فروتن گل آرا، هومن کرمی و خود بنده است، این ها قهرمانانی هستند که در کشور و آسیا صاحب مقام می باشند، باید عرض کنم که کرمانشاه به لحاظ ارزش مدالی در جایگاه نخست کشور است و از نظر تعداد مدال هم رنکینگ دوم را دارد و ما باید این جایگاه مهم را حفظ کنیم و به آن ارج نهیم.

35626508584327231380

مظاهری در ادامه صحبت های خود به وضعیت بوکس در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: چند سالی بود کرمانشاه  به دلیل مسائلی که مدت ها پیش وجود داشت در افت ورزشی به سر می برد که با ورود آقای فشی هیات بوکس استان کرمانشاه جان تازه ای گرفت و عملکرد خوبی تا این لحظه از خود نشان داده چرا که با برنامه ای منسجم و اصولی ما کار در پایه را شروع کردیم که به خوبی جواب داد که ما توانستیم در مسابقات کشوری نونهالان رتبه های خوبی را کسب کنیم.

علی-مظاهری1

قهرمان سابق مشت زنی ایران درباره فضای حال حاضر و جو حاکم در بوکس استان کرمانشاه می گوید: امیدوارم این یکدلی در هیات بوکس استان کرمانشاه ادامه داشته باشد تا به هدف و جایگاه اصلی مان در بوکس برگردیم. یکی از کارهای هیات بوکس استان کرمانشاه جمع کردن قهرمانان واقعی بوکس در هیات برای کمک کردن بود که همه بدون هیچگونه سهم خواهی دارند کار می کنند و امیدوارم در چهار سال دوم آقای فشی این اتفاقات مجدداً ادامه داشته باشد.

1397060608200145515178234

قهرمان بازی های آسیایی دوحه از دوران تازه مربیگری خود گفت: من بعد از اینکه ورزش قهرمانی را کنار گذاشتم به عرصه مربیگری آمدم و یک دوره با مربی خارجی کار کردم و بعد از آن با آقای احدی، باید این را بگویم که به دلایلی من از مسابقات تایلند استعفا دادم البته قبل از آن هم چند بار استعفا داده بودم که موافقت نشده بود این را هم اضافه کنم که از دلایل استعفای من عدم رسیدگی به اردوهای تیم ملی و ورزشکاران بود و همچنین یکی از دلایل نتیجه نگرفتن ما خود رییس فدراسیون بوکس بوده که حالا باید جوابگوی مردم و جامعه بوکس کشور باشد.

iranboxing

مظاهری ادامه داد: در مورد مربی خارجی هم بنده معتقدم که باید مربی تراز اول دنیا را بیاوریم که در پایه کار کند چرا که در حال حاضر بوکس ما از پایه ضعیف است و باید روی این مهم کار کنیم که با توجه با اینکه مربیان خوبی که داریم، می توانیم این مربیان را هم در کنار مربیان خارجی در پایه قراردهیم تا کار کنند و تجربیات خود را ارتقا بدهند تا بوکس ایران به آن جایگاه اصلی خودش برسد.

Ali+Mazaheri+Asian+Games+Day+14+ZOYNVAE6HDKl

این مشت زن کرمانشاهی در خصوص ارتباط اداره ورزش و جوانان با ورزشکاران و هیات بوکس استان گفت: خداروشکر بین اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه و هیات بوکس استان هماهنگی خوبی وجود دارد و اداره ورزش استان به هیات ها و ورزشکاران رسیدگی می کند، این رسیدگی به بوکس باید بیشتر باشد چرا که ورزش بوکس یک زمانی ورزش اول استان بوده که اگر به تاریخچه آن برگردیم یکی از پر افتخار ترین ورزش ها از لحاظ مدالی است، باید به بوکس استان رسیدگی شود تا بتوانیم خلائی که در چند سال گذشته با عدم مدیریت و رسیدگی به بوکس استان و پراکندگی قهرمانان که ایجاد شده بود را جبران کنیم. البته با حضور آقای فشی در هیات بوکس استان اتحاد خوبی بین قهرمانان و ورزشکاران این رشته بوجود آمده که انشالله به نتیجه مطلوب هم خواهیم رسید.

مربی تیم ملی بوکس ایران در پایان گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه گفت: بنده معتقدم که قهرمانان بوکس، هیات بوکس، اداره ورزش و جوانان و هرکسی که می تواند و صاحب نظر است باید به شوراهای فنی و پست های کلیدی در فدراسیون و هیات ها ورود کند، چرا که همین قهرمانان بودند که نام بوکس ایران را پر آوازه کردند و حالا حق این عزیزان است که در راس تصمیم گیری های فدراسیون حضور داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز