مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان:

پرداخت بیمه بیکاری به سیل‌زدگان لرستانی/ ۱۲۵۰۰ نفر از بیمه بیکاری بهره می‌برند

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۰۰:۱۲:۴۲
کد خبر: ۸۴۸۶۴۵
پرداخت بیمه بیکاری به سیل‌زدگان لرستانی/ ۱۲۵۰۰ نفر  از بیمه بیکاری بهره می‌برند
محمد حسین جناب گفت:گفت: سیل ۳۸ هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی استان را با مشکل روبرو کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ جناب در نشست خبری قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان با بیان اینکه شهرستان‌های پلدختر، دلفان و چگنی بیشترین آسیب را دیده‌اند، اظهار کرد: این درحالیست که این شهرستان‌ها قبل از بحران سیل بیشترین نرخ بیکاری را داشتند، بنابراین وضعیت اشتغال و تولید این مناطق بیش از گذشته دچار آسیب شده است.

اوبا بیان اینکه جلسات متعددی در خصوص تولید، اشتغال و کنترل نرخ تورم در مناطق سیل زده تشکیل شده است، افزود: وضعیت شغل‌های از دست رفته این مناطق بررسی و برنامه‌ریزی برای احیای این شغل‌ها انجام شده است.

جناب تصریح کرد: پس از بررسی آسیب‌های وارد شده در حوزه صنعت، اصناف، صنایع دستی و گردشگری و زیرساخت‌ شرکت‌های صنعتی به جمع‌بندی و آمار درستی دست پیدا کرده‌ایم.

اوبا بیان اینکه در حوزه کشاورزی ۳۸ هزار بهره‌بردار با مشکل مواجه شده‌اند،  عنوان کرد: این کمیته در راستای حمایت از اشتغال و تولید مناطق سیل‌زده به کسانی که سابقه بیمه حداقلی داشته و شغل خود را از دست داده‌اند ۶ ماه بیمه بیکاری و به افرادی که سابقه بیمه ندارند ۱۰۰ روز بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

 جناب با بیان اینکه به طور کلی ۱۲۵۰۰ نفر شغل خود را از دست داده و از بیمه بیکاری بهره می‌برند،یادآورشد:به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و رونق تولید استان بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و کارخانه یخچال سازی لرستان که تعطیل بود قراردادی منعقد شد و این کارخانه یخچال مناطق سیل‌زده را تامین خواهد کرد.

 او با بیان اینکه عید فطر سال جاری اولین یخچال تولید شده و پیش بینی می‌شود که روزانه ۱۰۰ دستگاه یخچال تولید کند،گفت: کارخانه پرس لرستان که از سال ۸۸ تعطیل بود به منظور تأمین سازه‌های فلزی مناطق سیل زده فعال شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز