استاندار مرکزی:

تا دو ماه آینده خطوط تولید انواع کود و سموم کشاورزی زرندیه راه اندازی می شود

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۶:۱۰:۰۵
کد خبر: ۸۷۸۵۶۵
تا دو ماه آینده خطوط تولید انواع کود و سموم کشاورزی زرندیه راه اندازی می شود
استاندار مرکزی گفت: عملیات اجرایی واحد تولید انواع کود و سموم کشاورزی زرندیه در مراحل پایانی است و تا ۲ ماه آینده خطوط تولید آن راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «سید علی آقازاده» روز سه شنبه در جریان سفر یک روزه به زرندیه و حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی و کشاورزی این شهرستان در جمع اصحاب رسانه افزود: اقدامات و فعالیت های موثری درحوزه صنعت و کشاورزی این شهرستان دنبال می شود که نویدبخش افزایش اشتغال و تولید در استان مرکزی است.

وی با اشاره به بازدیداز واحد در دست ساخت تولید مواد شیمیایی کوروش گفت: این واحد تولیدی توان تولید هشت میلیون لیتر سم در ۴۰۰ نوع مختلف را دارد و هشت میلیون تن انواع کودهای شیمیایی را نیز تولید می کند که می توان از آن به عنوان یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی نام برد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی  ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا  ۲ ماه آینده به جرگه  تولید می پیوندد.

آقازاده اظهار داشت: این واحد تولیدی در خاورمیانه و کشور کم نظیر است که علاوه بر توان تامین ۵۰ درصد از نیازهای کشور به سموم و کودهای شیمایی، امکان ایجاد درآمدهای ارزی با صدور محصولات را نیز داراست.

وی گفت: برای بهره برداری از این واحد تولیدی  سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری  شده است.

استاندار مرکزی توضیح داد: با آغاز به کار این واحد تولید سم و کود ۲۰۰ اشتغال مستقیم و ۲ هزار شغل غیرمستقیم و واسط ایجاد می شود.

آقازاده همچنین با اشاره به بازدید از مجتمع کشت و صنعت فدک، گفت: این مجموعه قابلیت بالایی در زمینه تولید بذر و محصولات کشاورزی دارد و کار ساخت صنایع تبدیلی غذایی نیز در این منطقه در دست انجام است که تاکنون برخی از واحدهای آن به صورت آزمایشی راه اندازی شده و تولید انبوه در آن ها مهر ماه روانه بازار می شود.

وی  افزود: در این مجتمع انواع مواد غذایی از ادویه تا اسنک و حبوبات تولید و عرضه می شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی واحد تولید پرک جو در این مجتمع  امروز آغاز شده  و قرار است با توجه به خریداری شدن ماشین آلات ظرف ۶۰ روز آینده به بهره برداری برسد.

آقازاده گفت: نقطه قوت مجتمع کشت و صنعت فدک این است که همه سرمایه گذاری خصوصی است البته مشکلاتی هم وجود دارد که قرار است با حمایت بخش دولتی برطرف شود.

وی با یادآوری بازدیدی که از شرکت تولید لوله های فاضلاب واقع در شهرک صنعتی مامونیه  نیز  افزود: این طرح در زمره واحدهای برتر کشور با توان تولید هر ساعت ۵۰۰ کیلوگرم انواع لوله های پلی پروپیلن دوجداره است که مراحل پایانی عملیات اجرایی را سپری می کند و می تواند نیازهای داخل استان و بخشی از  کشور را تامین کند.

استاندار مرکزی گفت: دستور لازم برای تامین لوله های مورد نیاز بخش آب و فاضلاب استان از محل تولید این واحد صنعتی  صادر شده که این مهم  اقدامی در راستای حمایت از تولیدات داخلی و بومی استان محسوب می شود.

آقازاده همچنین در مورد مشکلات واحد پرورش شترمرغ زرندیه نیز  گفت: با وجود تلاش هایی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی به عمل آمده هنوز  مشکلاتی در مسیر تولید این مجموعه وجود دارد.

وی افزود: حدود ۱۰۰ واحد پرورش شترمرغ در این مجتمع وجود دارد که امید می رود با ورود سرمایه گذاران جدید، مشکلات مربوط به پرورش، تولید، توزیع و فروش محصولات حل  شود و قرار است  استانداری نیز نسبت به تامین سرمایه گذاری و تسهیلات لازم از منابع استان و دستگاه های ملی اقدام کند تا این واحد پس از سال ها از حالت رکود خارج شود.

استاندار مرکزی اظهار داشت: شهرستان زرندیه در مولفه های فرهنگی و اجتماعی به توجه ویژه نیاز دارد و در گزارشی که از سوی کارگروه اجتماعی استان ارایه شد  این مسایل با دقت واکاوی شده است.

آقازاده بیان کرد: این شهرستان با وجود ظرفیت بالا در حوزه های مختلف به خصوص اقتصادی در شاخص های اجتماعی و فرهنگی نیازمند توسعه همه جانبه است.

استاندار مرکزی گفت: استقرار برخی از نمایندگی های ادارات که شعبه ای در زرندیه ندارند در  رفع ناهنجاری های اجتماعی مانند مسایل دانشجویی و مساله ازدواج و طلاق جوانان و سایر تصمیمات ضروری است و مدیران این شهرستان نیز باید در منطقه مقیم شوند.

زرندیه با جمعیت ۶۵ هزار نفر دارای ۳۲۰ کارخانه تولیدی و اشتغال حدود ۱۸ هزار کارگر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز