آیا واقعا سگ‌ها می‌توانند ناقل ویروس کرونا باشند؟

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۰۰۳۵
آیا واقعا سگ‌ها می‌توانند ناقل ویروس کرونا باشند؟
یک زیست شناس کانادایی در مطالعه‌ای که به تازگی انجام داده، مدعی شده است که سگ‌های ولگرد می‌توانند ناقل ویروس کرونا باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  بر اساس مطالعاتی که به تازگی یک زیست شناس کانادایی انجام داده است، سگ‌های ولگردی که گوشت خفاش خورده بودند، می‌توانند ناقل ویروس کرونا باشند.

به گفته این زیست شناس، این بیماری ممکن است به سرعت در روده سگ‌ها تکامل یابد. این تحقیق جدیدترین رشته در تئوری‌های ارائه شده توسط دانشمندان در مورد منشأ ویروس است که در سراسر دنیا گسترش یافته و دو میلیون نفر را آلوده کرده است.

ویروس کرونا اولین بار در بازار فروش حیوانات وحشی در شهر ووهان چین دیده شد که بر اساس مطالعات انجام شده گفته شد خفاش‌ها ناقل این ویروس بوده‌اند. مار‌ها و پنگولین‌ها هم به عنوان دو عامل دیگر معرفی شدند، اما پروفسور شیا متخصص در استفاده از داده‌ها برای مطالعه تکامل مولکولی ژن‌ها، نتیجه گیری کرد که بعید است کووید ۱۹ از طریق مار‌ها و پنگولین‌ها به انسان منتقل شده باشد.

او در این باره اظهار کرد: مشاهدات ما امکان ایجاد فرضیه جدید در مورد منشا و انتقال اولیه Sars-CoV-2را فراهم کرده است. بر اساس مطالعات انجام شده ژنوم خفاش نزدیکترین مورد به انسان بوده است که احتمال انتقال ویروس از خفاش به انسان را تقویت می‌کند.

گفتنی است: این مطالعه انتقاداتی را هم به دنبال داشته است.

 

نظر شما