مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان:

تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی اصفهان به ۴۰ ایستگاه می رسد

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۲۱:۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۴۳۲۴۷
تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی اصفهان به ۴۰ ایستگاه می رسد
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۵ ایستگاه آتش نشانی در شهر وجود دارد که تا سال ۱۴۰۰ به ۴۰ ایستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ آتشپاد محسن گلابی با بیان اینکه تعداد ۲۵ ایستگاه فعال در مناطق مختلف وجود دارد، اظهار کرد: منطقه هفت تنها منطقه‌ای است که ایستگاه آتش نشانی ندارد از این رو با پیگیری‌ها مقرر شد شهرداری منطقه زمین و اعتبار لازم را در اختیار سازمان قرار دهد تا یک ایستگاه احداث شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: بر اساس استانداردهای جهانی باید در هر پنج کیلومتر مربع با ۵۰ هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی احداث شود که اگر جمعیت شهر اصفهان را دو میلیون نفر در نظر بگیریم، تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی باید ۴۰ ایستگاه باشد.

وی گفت: تا سال ۱۴۰۰ تعداد ایستگاه‌های شهر بر اساس استانداردها به ۴۰ ایستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

آتشپاد گلابی با اشاره به مزایای وجود تعداد ایستگاه‌ها در شهر بر اساس استانداردها، اظهار کرد: در این صورت ایستگاه‌های آتش نشانی توانایی همپوشانی یکدیگر در مواقع لزوم را خواهند داشت تا کاستی در سرویس‌دهی نباشد، همچنین در زمان پیک ترافیک، خودروها در کمترین زمان به محل حادثه می‌رسند.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن ایستگاه‌های آتش نشانی در نقاط استراتژیک شهر حائز اهمیت است، افزود: در این راستا نقشه پهنه‌بندی خطر تصویب شده و طرح جامع برای مناطق و مراکز مهم در حال بررسی است.

نظر شما