معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:

صادرات دو هزار و ۷۰۰ تن کالا از کاربوترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان/ خسارت ماهیانه صنایع دستی به ۴۰۰ میلیارد تومان رسید

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۰۹:۳۸:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۴۵۶۲
صادرات دو هزار و ۷۰۰ تن کالا از کاربوترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان/ خسارت ماهیانه صنایع دستی به ۴۰۰ میلیارد تومان رسید
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام شده و برای توسعه توریسم بسیار موثر است. ۱۶۶ پرواز و ۲ هزار و ۷۰۰ تن کالای صادراتی از طریق کاربوترمینال انجام شده و دولت ۵۰ درصد از هزینه حمل و نقل هوایی را یارانه میدهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سید حسن قاضی عسگر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و کرونا شرایط سختی را برای اقتصاد کشور و مردم ایجاد کرده است. ما در ابتدا به فکر قشر ضعیف بودیم و گروهی را تشکیل دادیم تخت عنوان گروه تامین اجتماعی که نتیجه این گروه باعث شد که بازماندگان دریافت رایانه شناسی شوند و در گروه رایانه بگیران قرار بگیرند.

وی ادامه داد: هدف دوم این گروه، شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل بود که با همکاری اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی انجام شد. سومین فعالیت انجام شده در این گروه، مدیریت بودجه مسئولیت اجتماعی بود که برای اولین بار با کمک صنایع بزرگ بودجه‌ای را برای خرید تبلت به صورت امانی در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خبر داد: هفته گذشته تفاهم نامه‌ای با بانک رسالت به امضا رسید که صنایع بزرگ گردش مالی خود را با بانک رسالت انجام داده و بانک رسالت با شعار سود گردش مالی را در زمینه کسب و کارهای خورد خانگی صرف کند.

قاضی عسگر با بیان اینکه اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است، گفت: اصفهان در سال جاری رتبه اول در تولید شیر خام، صدور مجوزهای گلخانه، تولیدی سنگ و نساجی و رتبه دوم در صنایع دستی، تولید گوشت و مرغ و تخم مرغ و رتبه اول جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در سطح کشور بوده است.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: با وجود کرونا در حوزه صنایع دستی ماهی ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به استان اصفهان وارد شده است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان عنوان اولویت‌های اقتصادی دسته بندی شده است، ادامه داد: پتروشیمی به میزان ۶۴۱ درصد پیشرفت داشته است، تولید تلویزیون ۳۵ درصد و پلی استر نیز ۳۵ درصد افزایش داشته است. همچنین آزادراه شرق با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد و فاز دوم این آزادراه با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی گفت: توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام شده و برای توسعه توریسم بسیار موثر است. ۱۶۶ پرواز و ۲ هزار و ۷۰۰ تن صادرات از طریق کاربوترمینال انجام شده و دولت ۵۰ درصد از هزینه حمل و نقل هوایی را یارانه میدهد.

وی با بیان اینکه باید به سمت صادرات برویم، ادامه داد: نسخه اول استراتژی صنعتی تدوین شد و ساختاری که ایجاد شده است اجرا خواهد شد.

قاضی عسگر با اشاره به آمار نرخ بیکاری در استان اصفهان گفت: نرخ بیکاری در استان اصفهان تا پیش از کرونا و در پاییز ۹۷ حدود ۱۴.۱ درصد بوده که به نرخ بیکاری کشور رسید اما کرونا باعث شد که نرخ بیکاری مجدد افزایش پیدا کند. اما از پاییز امسال به ۱۰.۴ درصد رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل منطقه ویژه علم و فناوری تصریح کرد: جلساتی مستمری در منطقه ویژه علم و فناوری در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان برگزار شد. این منطقه برای این طراحی شده است که اصفهان در زمینه هایی که تولید دانش فنی را دارد وارد شود. مهمترین این پروژه‌ها،‌ توسعه فناوری گلخانه‌های خود پایدار بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات حوزه صادرات گفت: در حوزه صادرات ساماندهی سهمیه گندم را داشتیم که از طریق سامانه رهتاب توزیع عادلانه گندم را در برنامه قرار دادیم، دولت ۲۲هزار میلیارد تومان یارانه نان پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه احتکار یکی از دغدغه‌های اصلی استان بوده است، گفت:به همین دلیل تمامی انبارهای استان اصفهان تحت نظر هستند تا اگر با کمبود کالایی مواجه شدیم از انبارها استفاده کنیم. احتکار ورقه‌های فولاد مبارکه از جمله احتکارهای مهم چند ماه اخیر بود.

قاضی عسگر از انتقال آب از بندر عباس به اصفهان خبر داد و گفت:  انتقال لوله‌ها به زودی کلید می‌خورد و پس از چندین ماه تلاش این اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به بازار شب عید تصریح کرد: گرانی خیار و موز این روزها با نوسانات قیمت همراه بوده است اما تصمیات خوبی در ستاد تنظیم بازار گرفته شد که از ۱۵ اسفند ماه تصمیمات تنظیم بازار شب عید اعلام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز