با احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو در نجف‌آباد،

تردد و عبور و مرور کمربندی شهرستان‌های نجف‌آباد و خمینی‌شهر ایمن می‌شود

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۱۲:۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۱۶۳۸۹۴
تردد و عبور و مرور کمربندی شهرستان‌های نجف‌آباد و خمینی‌شهر ایمن می‌شود
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: با آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال، تردد و عبور و مرور کمربندی شهرستان‌های نجف‌آباد و خمینی‌شهر ایمن می‌شود.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار برنا در اصفهان با اشاره به نشست پیگیری پیشرفت پروژه‌های شهرستان نجف آباد با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران نجف‌آباد، تیران و کرون و روسای ادارات راه و شهرسازی و مسئولان محلی اظهار داشت: در این نشست آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که هرچه سریعتر عملیات اجرایی این تقاطع غیر همسطح آغاز شود.

وی ادامه داد:  در این نشست مقرر شد که در بهار امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو باشیم چراکه این تقاطع نیز یکی از پروژه‌های مهم در این منطقه به شمار می‌رود.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان تصریح کرد: این تقاطع با هدف ایمن‌سازی تردد و عبور و مرور کمربندی شهرستان‌های نجف‌آباد و خمینی‌شهر و دانشگاه آزاد اسلامی و کنارگذر غرب اصفهان ایجاد شده و برنامه‌ریزی بر آن است که هرچه سریعتر تکمیل شود.

وی ادامه داد: اجرای تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو واقع در محور کمربندی نجف آباد -خمینی شهر به همراه مسیرهای منتهی به آن و پل های تقاطع بهمراه دوربرگردان های تقاطع، شامل عملیات خاکی ، ابنیه فنی ، زیراساس، اساس ، آسفالت و اجرای پل های تقاطع ، دیوارهای حایل، اجرای سیستم دفع آبهای سطحی شامل لوله گذاری و کانال ، کانیوو و ساخت سپتیک و همچنین علایم ایمنی در مرحله اجرا قرار گرفته و با اعتباری بالغ بر حدود هزار میلیارد ریال انجام می‌شود.

مهندس صلواتی با اشاره به ضرورت تکمیل هرچه سریعتر این پروژه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی مقرر شده که این پروژه در مدت 18 ماه انجام شود و تلاش بر آن است در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به ضرورت آغاز عملیات اجرایی آزادراه اصفهان – نجف‌آباد، خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین مقرر شد در شش ماهه نخست امسال عملیات اجرایی آزادراه اصفهان – نجف آباد به عنوان مسیر ایمن و اصلی دسترسی شهرستان‌های اصفهان و نجف‌آباد با مشارکت بخش خصوصی آغاز شود.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان اضافه کرد: رویکرد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور طی ماه‌های گذشته بر استفاده از مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌ها متمرکز شده و تلاش ما آن است که در این خصوص اقدامات خوبی عملیاتی شود.

نظر شما