تصمیم عجیب‌ شهردار خوانسار در خصوص متوفیانی که خودکشی کرده‌اند

۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۰۶:۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۹۹۱۰
تصمیم عجیب‌ شهردار خوانسار در خصوص متوفیانی که خودکشی کرده‌اند
مهدی احمدی شهردار خوانسار طی مکاتبه ای دستوراتی را‌ در خصوص متوفیانی که خودکشی می کنند بدون ذکر مواد قانونی ابلاغ کرد و برای این متوفیان محدودیتهای در شهر خوانسار گذاشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از خوانسار،مهدی احمدی شهردار خوانسار طی یک مکاتبه با چاپقلی مسئول خدمات‌شهری شهرداری خوانسار برگزاری مراسم‌ترحیم‌ را برای‌افرادی‌که‌ به‌دلیل خودکشی فوت نموده اند در بهشت فاطمیه(س) خوانسار ممنوع اعلام کرد.

این در حالی است که احمدی به دلیل و منشا قانونی این تصمیم هیچ اشاره ای نکرده‌است.

همچنین احمدی طی مکاتباتی با چاپخانه بنر و نصاب داربست در خوانسار نصب داربست و چاپ بنر های با ابعاد 2در3 و 3در4 را در شهر خوانسار  برای متوفیان ممنوع اعلام کرد.

استفتائات از مقام معظم‌رهبری حضرت‌آیت الله خامنه ای، حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله صافی گلپایگانی‌در خصوص برگزاری و شرکت در مراسم متوفی که‌خودکشی کرده‌است;

پاسخ آیت الله خامنه ای :

این کار فی نفسه اشکال ندارد

 

پاسخ آیت الله مکارم‌شیرازی:

خودکشى به یقین از گناهان کبیره است، و مالکیّت انسان نسبت به نفس خویش، نمى تواند دلیل بر خودکشى شود. همان گونه که مالکیّت انسان نسبت به اموالش، نمى تواند مجوّز آتش زدن آن گردد. البتّه باید تمام مراسم را براى این گونه افراد مانند مسلمان عادّى انجام داد، و شرکت در این مراسم و دعا براى نجات آنها مانعی ندارد، شاید مشمول عفو الهى واقع شوند

آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز می‌گوید: «خودکشی از گناهان کبیره است؛ اما شرکت در مراسم تشییع و ترحیم کسی که خودکشی کرده، مانعی ندارد.

انتهای پیام

Screenshot_۲۰۲۲۰۷۱۲-۰۶۱۰۳۱_Instagram

Screenshot_۲۰۲۲۰۷۱۲-۰۶۱۰۴۲_Instagram

Screenshot_۲۰۲۲۰۷۱۲-۰۶۱۱۰۰_Instagram

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز