نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با برنا:

انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور به زودی انجام خواهد شد/ تمرکز امکانات در تهران خطرناک است

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۱۷:۰۷:۱۳
کد خبر: ۷۶۱۱۵۰
انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور به زودی انجام خواهد شد/ تمرکز امکانات در تهران خطرناک است
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای حاضر در چهارمین جلسه شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی و اداریکشور، این انتقال را امکان‌پذیر دانستند و قرار شد ظرف 6 ماه جانمایی انجام و در جلسه بعد ارائه شود.

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرگزاری برنا در اصفهان با بیان اینکه به انتخاب صحن مجلس دو نماینده از استان اصفهان جزو شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی و اداری هستند، اظهار کرد: قانونی که مجلس شورای اسلامی وضع کرد این است که شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی و اداری به ریاست رییس جمهور یا معاون اول ایشان با عضویت 15 نفر تشکیل ‌شود که این اعضا شامل رییس جمهور یا معاون اول ایشان، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، 5 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده محیط زیست و سازمان گردشگری، وزیران وزارت اطلاعات، ، راه و شهرداری، کشور، جهادکشاورزی است.

وی ادامه داد: اعضای حاضر در چهارمین جلسه شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور، این انتقال را امکان‌پذیر دانستند و قرار شد ظرف 6 ماه جانمایی انجام و در جلسه بعد ارائه شود.

این عضو  شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور با بیان اینکه اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی شخصی بوده و ایشان عضو این شورا نیستند، گفت: کلان‌شهرها شامل این انتقال نمی‌شوند. در واقع دو نظریه برای این کار مطرح شده است اینکه مکانی باید انتخاب شود که از ابتدا استاندارد ساخته شود و با شرایط اقتصادی حاضر امکان پذیر نیست یا اینکه بر اساس مطالعات انجام شده و نظر دانشگاه ملی شهر میانه با جمعیتی بین 300 تا 350 هزار نفر در نظر گرفته شود که فرودگاه، راه‌آهن، درمان و هتلش مهیا باشد که این طرح امکان‌پذیر است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پایتخت در شعاع 120 تا 200 کیلومتری تهران پیشنهاد شده است، بیان کرد: سیاست، تجارت، علم و ثروت در تهران متمرکز شده  و این موضوع بسیار خطرناک است لذا با توجه به تجربه همه کشورهای دنیا مبنی بر جداسازی پایتخت‌ سیاسی، اقتصادی، علمی و ... که به آن پدافند غیرعامل می‌گویند باید کشور ما که در معرض خطرهاست اینکار را هرچه سریعتر انجام دهد.

ابوترابی نقدینگی حاضر در کشور را زیاد دانست که باید با کمک بخش خصوصی از این ظرفیت برای فعالیت‌های عمرانی  استفاده شود و با بیان این نکته اظهار کرد: پایتخت اقتصادی، صنعتی و علمی در تهران باقی می ماند که بعدها باید برای این موضوع راهکاری پیدا کرد و جمعیت تهران در بلندمدت کاهش پیدا می‌کند.

ت/ 1

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز