کوروش خسروی در نشست تخصصی پیشتازی جوانان مطرح کرد:

پویش پیشتازی،جوانان را به بدنه اقتصادی شهر معرفی می کند/کارداوطلبانه، فعالیتی برد برد برای جوانان و کارفرمایان

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۸:۵۷:۳۹
کد خبر: ۸۹۳۹۳۱
پویش پیشتازی،جوانان را به بدنه اقتصادی شهر معرفی می کند/کارداوطلبانه، فعالیتی برد برد برای جوانان و کارفرمایان
رئیس مرکز پژوهشها و مطالعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارداوطلبانه فعالیتی با صرفه و برد برد هم برای کارفرما وهم برای جوانان داوطلب درجهت نشان دادن توانایی آنها و ورود به بدنه اقتصادی شهر است.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، کورش خسروی درنخستین پویش تخصصی پیشتازی جوانان اظهار داشت:با وضعیت اقتصادی فعلی،سازمان ها خیلی از فعالیت های عادی را به دلیل اینکه صرفه مادی ندارد،کنسل می کنند درحالی که  با نیروهای داوطلب همان کار صرفه اقتصادی پیدا می کند.

وی در ادامه افزود:معرفی داوطلب به کارفرما سازوکاری دارد که نیاز به تعاملات برای تدوین تعاریف آن دارد.ازدوسال پیش چندجلسه متعدد در شهرک علمی تحقیقاتی برگزار شد و در جشنواره شیخ بهایی کار با پویش داوطلب را آغاز کردیم وچهاردهمین جشنواره شیخ بهایی را که یک رویدادمهم و با حساسیت های ملی بالا است با  110 نیروی داوطلب برگزار کردیم.

خسروی خاطرنشان کرد:بی اغراق می گویم باری که نیروهای داوطلب در جشنواره شیخ بهایی بلند کردند با کار نیروهای ستادی وحقوق بگیر برابری می کرد.کار داوطلبانه نیروها، حالت فانتزی و نمایشی نداشت و واقعا کاری با کیفیت بالا اجرا شد.

عضوشورای شهراصفهان تصریح کرد:یکی دیگر از نمونه های موفق کارداوطلبانه جوانان سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک ونوجوان بود که عادل دهدشتی،قایم مقام اجرایی جشنواره کار داوطلبانه جوانان درجشنواره را با نقشه ای منطقی شروع و چنین رویداد  بزرگی مجالی برای رشد دادن نیروهای داوطلب شد.

خسروی در ادامه افزود:به صورت پراکنده جوانان به من مراجعه و دنبال کارداوطلبانه هستند و تقریبا می توانم بگویم هیچ ارگان وشرکتی با نیروی داوطلب مخالف نیست چون نیروی داوطلب نیرویی است که می شود روی آن حساب کرد. نیرویی که کار داوطلبانه را قبول می کند در شرایط سخت هم با بدنه اصلی کار همراه است.

وی خاطرنشان کرد:عقیده من این است که جوانان بالاخره باید از جایی کار را شروع کنند وبتوانند میدان و مجالی برای فعالیت داشته باشند.اگر بتوان یک نقشه وبیزینس مدل قوی ازکار داوطلبان به صورت پایدار برای  طرح پیشتازی جوانان داوطلب تدوین کرد شورای شهر اصفهان نیزهمکاری می کند.

رئیس مرکز پژوهشها و مطالعات شورای اسلامی شهر اصفهان درباره روند پویش پیشتازی در اصفهان گفت:درآغاز راه پویش پیشتاری نیز جوانان را سازماندهی و چندین جلسه برگزار کردیم وبازخوردهای  خیلی خوبی گرفتیم.کار به صورت آزمایشی شروع شد تا به معرفی جوانها به سازمانها رسید. این رشد واستفاده و سازماندهی جوانان داوطلب بسیار باارزش است.نیروهای داوطلب را باید به طور فراگیر از همین پویش به یک جریان پویا ورشدپایدار رساند.

خسروی درپایان گفت:اداره کاروکانون کارآفرینی استان اصفهان نیز همکاری بسیار خوبی در زمینه های مشورتی با پویش پیشتازی جوانان داشتند.شرکت های دانش بنیان و شهرک علمی تحقیقاتی وخانه صنعت و معدن می توانند با تعامل  و همکاری با این پویش و معرفی جوانان به  بدنه اقتصادی شهر، این پویش را به یک جریان پایدار تبدیل کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز