بورس امروز ۵ خرداد ۹۹/ بازار درگیر نوسان شده است

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۵:۲۸:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۵۰۰۰
بورس امروز ۵ خرداد ۹۹/ بازار درگیر نوسان شده است
بازار بورس امروز با افزایش جدی عرضه‌‎ها همراه شد و این مساله بار دیگر در محدوده مقاومتی، شاخص کل را با کاهش روبه‌رو کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت 6 هزار و 776 واحدی به عدد یک میلیون و 946 هزار و 134 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با 2692 واحد ریزش به عدد 507 هزار و 53 واحد رسید.

همچنین در این روز تعداد 8 میلیارد و 459 میلیون سهم با ارزش 155 هزار و 461  میلیارد ریال معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار در شاخص کل بورس امروز فارس، فولاد، شستا، فملی، خساپا، شتران و شپنا بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با 92 واحد افت به عدد 20 هزار و 112 واحد رسید که تاثیرگذارترین نمادها در این شاخص، کگهر، مارون، ذوب، شگویا، صبا، زاگرس و هرمز بودند.

بازار بورس امروز نیز تحت نواساناتی که در پی رسیدن شاخص کل به محدوده مقاومتی 2 میلیون واحدی رسیده است، قرار داشت و این بار برعکس روز گذشته نوسانی منفی داشت.

در این میان باید به این مساله نیز اشاره کرد که بازار در شرایطی قرار دارد که شاخص کل به منطقه اشباع خرید رسیده است و این موضوع می‌تواند کلیات بازار را منفی کند.

این در حالی است که بازار سرمایه به تاثیر مصوبه اخیر هیات وزیران مبنی بر افزایش میزان سهام شناور آزاد شرکت ها به 25 درصد، می‌تواند حدود 200 هزار میلیارد تومان نقدینگی آزاد در اختیار بازار سهام قرار دهد و تا تقاضای کنونی موجود در بازار را کاهش دهد.

در این میان باید به این مساله نیز اشاره کرد که رشد اخیر قیمت‌ها در بازار سهام سبب شده تا تعدادی از سهام معامله شده از ارزش ذاتی خود فاصله گرفته و با نرخ های بالاتری معامله شوند. از طرفی شاهد رشد قیمت دلار نیز بوده‌ایم که این امر سبب شد تا شاخص کل بورس با جهشی مضاعف همراه شود.

به این ترتیب اصلاح می تواند تنها از یک صنعت به صنعت دیگر تغییر کند و در مجموع نقدینگی از بازار خارج نشده و به گروهی دیگر و سهامی دیگر منتقل شود. در واقع پول ها به سمت گروه های پرپتانسیل که همچنان جای رشد دارند، حرکت می کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز