رئیس اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان تهران:

تخصیص سهمیه‌ها در بازارگاه هنوز کامل انجام نشده است/ قیمت تخم مرغ در خرده‌فروشی‌ها به تولیدکنندگان مربوط نیست

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۵:۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۶۷۳۵۸
تخصیص سهمیه‌ها در بازارگاه هنوز کامل انجام نشده است/ قیمت تخم مرغ در خرده‌فروشی‌ها به تولیدکنندگان مربوط نیست
رئیس اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان تهران گفت: با فشارهای دولتی قیمت‌ها تا حد زیادی اصلاح شده است، البته مسئله قیمت تخم مرغ در خرده‌فروشی‌ها به تولیدکنندگان مربوط نیست.

«ناصر نبی‌پور»، رئیس اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان تهران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، با اشاره به آخرین وضعیت تامین سهمیه نهاده‌های دامی مرغداران در سامانه بازارگاه اظهار کرد: از شنبه هفته گذشته در سامانه بازارگاه کار تخصیص سهمیه آغاز شده و برای برخی از تولیدکنندگان تعیین سهمیه شده است. از آنجا که این سامانه از قالب دستی به صورت اتوماتیک درآمده، معایب پیشین سامانه رفع و تسهیل گری شده است.

او افزود: البته تعدادی از تولیدکنندگان هستند که تعیین سهمیه نشده‌اند. وزارت جهادکشاورزی متعهد شده است که تا اواسط هفته این مسئله را پیگیری کند و همه تولیدکنندگان، تعیین سهمیه بشوند. خوشبختانه الان تخصیص سهمیه بیشتر با واقعیت‌های تولید و بازار تناسب دارد.

رئیس اتحادیه مرغداران تخم گذار استان تهران با بیان اینکه مطابق تعهدات یک هفته تا 10 روز بعد از تعیین سهمیه تحویل نهاده‌های دامی صورت می‌گیرد، گفت: با فشارهای دولتی قیمت‌ها تا حد زیادی اصلاح شده است. البته مسئله قیمت تخم مرغ در خرده‌فروشی‌ها به تولیدکنندگان مربوط نیست.

او با اشاره به اینکه در صورت تخصیص ارز و ترخیص نهاده‌های دامی دپو شده در گمرکات وضعیت بازار بهبود خواهد یافت، تصریح کرد: طبق سهمیه‌ای که الان تعیین شده بابت هر خط تولید، 900 گرم تا یک کیلو ذرت و 850 گرم سویا به مرغداران تخصیص می‌یابد. تاکنون سهمیه‌ها به ندرت به تولیدکنندگان تحویل داده شده است و هنوز منتظر اجرای تعهد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تحویل سهمیه‌های نهاده‌های دامی هستیم.3

نظر شما