وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

طرح اقدام ملی مسکن در حال اجرا و پیشرفت است/ تعهد وزارت راه و شهرسازی به تکمیل ۴۰۰۰۰۰ واحد مسکن ملی تا پایان۱۴۰۰

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۰:۰۲:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۶۱۷۳
طرح اقدام ملی مسکن در حال اجرا و پیشرفت است/ تعهد وزارت راه و شهرسازی به تکمیل ۴۰۰۰۰۰ واحد مسکن ملی تا پایان۱۴۰۰
وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در روزهای آتی با حضور رییس‌جمهور خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی به تکمیل ۴۰۰هزار واحد مسکن ملی تا پایان ۱۴۰۰ به شرط همکاری پذیرفته‌شدگان، متعهد است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با حضور در برنامه «پایش» از شبکه یک سیما، ضمن تشریح برنامه های وزارتخانه در بخش مسکن بر رفع واسطه گری و سوداگری در حوزه مسکن، تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت به طور کاملا جدی و مصمم، برنامه طرح اقدام ملی مسکن را شروع کرده که این طرح و برنامه هم اکنون در حال اجرا و پیشرفت است. 

عضو کابینه دولت دوازدهم با یادآوری اینکه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، بیش از یک میلیون نفر ثبت نام کردند که بعد از غربالگری ۴۶۰ هزار نفر واجد شرلیط شناسایی شدند از تکمیل پرونده های متقاضیان و معرفی تعدادی از آنها به بانک خبر داد و افزود: حدود ۱۳۸ هزارنفر از ۴۶۰ هزار متقاضی واجدشرایط طرح اقدام ملی مسکن در بانک به نام خود افتتاح حساب کردند. افرادی که نسبت به تکمیل پرونده اقدام و وجوه خود را به حساب خود برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن واریز کردند به پروژه های در حال اجرا معرفی و متصل شدند. 

اسلامی ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن، زمین در اختیار برخی از متقاضیان به شکل گروهی با مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است تا واحدهای مسکونی را احداث کند و یا به پروژه هایی که به شکل مشترک ساخته می شوند، معرفی شوند.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی بر اساس بیانات و و تاکید رهبر انقلاب مبنی بر تکمیل و تحویل واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در زمان مقرر، متعهد به ساخت و تکمیل واحدها و تحویل آنها به پذیرفته شدگان تا پایان ۱۴۰۰ است.

وزیر راه و شهرسازی تکمیل و تحویل به موقع واحدهای طرح اقدام ملی مسکن را منوط به مشارکت مردم در اجرای طرح برشمرد.

اسلامی توضیح داد: در همین ماه ربیع الاول افتتاح بزرگ طرح اقدام ملی مسکن را با حضور رییس جمهور در برنامه داریم

وی تاکید کرد: تمام تلاش این دولت است تا جریان تولید و عرضه مسکن تداوم یابد و با تغییر دولت ها این روند به مخاطره نیفتد. 

به گفته اسلامی، علاوه بر طرح اقدام ملی مسکن، ساخت مسکن برای جامعه فرهگیان، جامعه کارگری، نیروهای مسلح و اصحاب رسانه به موازات طرح اقدام ملی مسکن در حال پیشرفت و احداث است. وزارت راه و شهرسازی تعهد دارد تا در خصوص خانه دار کردن برخی کارکنان شاغل در دولت و جامعه ایثا رگران در حد توان، زمین در اختیار وزارتخانه هایی که تفاهم نامه همکاری در ساخت مسکن را دارند، تامین کند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص قانون مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه های خالی، گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی پیگیر این قانون بوده و در کمیسیون اقتصادی دولت بیش از ۲۰ جلسه در دو سال گذشته، کار کارشناسی مفصل انجام شده است. هفته گذشته صانون مالیات بر عایدی سرمایه در صحن دولت طرح شد و هم اکنون در دست بررسی است.

اسلامی تصریح کرد: در بخش مسکن باید این اهتمام وجود داشته باشد که سرمایه از بخش تولید و عرضه مسکن به این بهانه خارج نشود و این قانون باید این هنر را داشته باشد تا آن بخشی را که می خواهد از مسکن به عنوان سرمایه استفاده کند را از صحنه خارج کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: سامانه املاک و اسکان سال گذشته طراحی و رونمایی شد و چندی است که بارگذاری در این سامانه آغاز شده است.

به گفته وی، از دو ماه گذشته، پیامک در دو مرحله برای ۱۰۲ هزار واحد و سپس ۹۰ هزارواحد از مالکان خانه خالی جهت استعلام و راستی آزمایی ارسال شده است. 

‌اسلامی تاکید کرد: صاحبان خانه های خالی یا باید واحدهای خود را بفروشند و یا در بازار اجاره عرضه کنند. در غیر این صورت با اجرای قانون، مشمول مالیات می شوند. 

اسلامی گفت: دستورالعمل و شیوه نامه ای تنظیم شده که بر اساس آن، صاحبان خانه های خالی و یا نیمه تمام می توانند در طرح اقدام ملی مسکن وارد شوند و واحدهایشان راعرضه کنند. در مقابل وزارت ره و شهرسازی، زمین مرغوب در احثختیار این عده قرار می دهد تا جریان تولید و عرضه مسکن تداوم یابد.

وی تصریح کرد: با واسطه گری و سوداگری در بخش مسکن به شدت برخورد می کنیم.

نظر شما