مطالب مهم امروز سرویس اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۱۹:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۲۹۶
مطالب مهم امروز سرویس اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، بیست و نهم آذرماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

انار و هندوانه شب یلدا طی سه سال چقدر گران شد؟ 

نگاهی به آمارهای سه سال پیاپی نشان از رشد قیمت انار و هندوانه در شب یلدا دارد به طوری که هندوانه حدود 57 درصد و انار حدود 33 درصد افزایش قیمت را در این سه سال تجربه کرده است.

 

جزییات رشد اقتصادی کشور در نیمه نخست سال ۹۹

رییس بانک مرکزی چندی پیش از رشد اقتصادی کشور در نیمه نخست سال جاری خبر داد. به گفته عبدالناصر همتی رشد اقتصادی بدون نفت در ۶ ماه نخست ۹۹ نسبت به دوره مشابه سال گذشته مثبت ۱.۴ درصد و رشد اقتصادی با نفت در ۶ ماه نخست سال نسبت به دوره مشابه سال گذشته مثبت ۱.۳ درصد است.

 

قیمت نفت در معاملات هفته گذشته رشدی بیش از چهار درصد را تجربه کرد تا امیدها برای تثبیت قیمت در کانال ۵۰ دلاری بیشتر شود.

 

راهکارهای جبران کسری بودجه دولت

یک کارشناس ارشد نظام بانکی معتقد است که دولت برای جبران کسری بودجه، پولی را می‌تواند خرج کند که یا از محل مالیات باشد یا اینکه از محل فروش دارایی‌هایی همچون نفت باشد؛ اما نباید از نظام بانکی استقراض شود.

 

رشد 22 هزار واحدی شاخص بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس در یک ساعت اول معاملات امروز (شنبه 29 آذرماه) با بیش از 22 هزار واحد رشد به رقم یک میلیون و 436 هزار واحدی رسید.

 

رشد نقدینگی و انتظارات تورمی، عامل افزایش قیمت مسکن

دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گزارشی تازه روند تحولات مسکن را با تکیه بر اقتصاد کلان و به صورت میانگین کشوری، ارایه کرد. در این گزارش دلیل افزایش قیمت مسکن رشد نقدینگی و انتظارات تورمی عنوان شده است.

 

 

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز