اخبار مهم گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۹:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۷۲۹۶
اخبار مهم گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، اول دی ماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

                                               وقتی مجلس خودروسازان را به جان دولت می‌اندازد

در کمتر از یک سالی که مجلس جدید کار خود را آغاز کرده، طرح‌هایی در حوزه اقتصاد مطرح شده که بیشتر از تلاش برای کاهش مشکلات، به رقابت با دولت و موازی‌کاری شباهت دارد. از جمله طرح‌هایی که در یک ماه اخیر با واکنش تند بسیاری از کارشناسان همراه شده، طرحی است که یک شروط 4 گانه را برای بازار خودرو اعمال می‌کند. آنطور که برخی اعضای کمیسیون صنایع از جزئیات این شروط گفته‌اند، کلیات چنین طرحی بیشتر به اما و اگرهای واردات خودرو مربوط است اما بحث عرضه خودرو در بورس و ورود به عرضه و تقاضا را هم شامل می‌شود.

 

 

مهندسی عرضه خودروسازی‌ها، مانعی در برابر ثبات بازار خودرو 

 پس از افزایش شدید قیمت خودرو در خرداد ماه امسال درحالی‌که قرار بود بازار خودرو با اعلام شیوه جدید قیمت‌گذاری و فروش به روش قرعه‌کشی از التهاب دو ماهه ابتدای سال خارج شود، این نحوه فروش هیچ تاثیری در قیمت بازار نداشت و در این مدت رشد نرخ ارز نیز بر بازار تاثیرگذاشت و علی‌رغم نبود خریدار در بازار، فروشندگان هر روز قیمت جدیدی را اعلام می کردند.به اعتقاد کارشناسان وقتی کشور با تورم بالا رو به رو است نمی‌توان انتظار ثبات قیمت داشت و بدیهی بود که نه طرح قرعه کشی پیش فروش خودرو و نه حذف قیمت‌ها از سایت‌های فروش خودرو هیچ تاثیری بر کاهش واقعی قیمت در بازار خودرو ندارد.

 

ارزش سهام عدالت امروز 1 دی ماه

س ارزش سهام عدالت با افت 3.5 درصدی، حدود 367 هزارتومان کاهش یافت. شاخص بورس امروز دوشنبه یکم دی ماه با افت بیش از 2 هزار واحدی همراه بود و ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی به حدود 9 میلیون و 918 هزار تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته بیش از 367 هزار تومان کاهش یافت.

 

تصمیمات تازه ستاد تنظیم بازار برای تخم مرغ
 عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار در خصوص جلسه اخیر این ستاد گفت: در خودکفایی برخی محصولات کشاورزی با وجود مشکلات تامین ارز در سال های گذشته، 50 هزار تن کره وارد کرده بودیم که این رقم امسال به 5 هزار تن رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 آنطکهور  آمارهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نشان می‌دهد، اعتبارات هزینه‌ای وزارت آموزش و پرورش نسبت به سال 99 حدود 64.7 درصد رشد داشته و از 3 هزار و 151 میلیارد تومان به 5 هزار و 188 تومان رسیده است. این رقم نسبت به اعتبار مصوب سال 98 نیز حدود 2.2 برابر رشد داشته است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز