تخریب اقتصادی دولت از تریبون مجلس

آقای قالیباف پول کجاست؟ نشان دهید!

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۵:۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۱۰۸۴۱۰
آقای قالیباف پول کجاست؟ نشان دهید!
​کمک به دولت فقط یک شعار است و در عمل از تلاش برای هجمه به دولت و ضعیف نشان دادن پاستورنشینان دریغ ندارند. ادعاهای آنها در حالی مطرح می شود که کارنامه مدیریتی آنها سرشار از ابهام است!

به گزارش برنا؛ زمانی که کلید شهرداری از سوی قالیباف به محمدعلی نجفی تحویل داده شد، گزارش شهردار جدید نمایانگر آنچه بود که در بهشت بر شهر تهران طی سال های مختلف گذشت.  نجفی گفت: «هیچ گزارش تجمیعی و کاملی از اموال عمومی و حتی اموال اختصاصی در اختیار شهرداری تهران نیست. به تعبیر دیگر هیچ برآورد دقیقی از ارزش معاملات و وضعیت ثبتی آنها در دست نیست.» نجفی با بیان اینکه در حوزه املاک و مستغلات شهرداری تهران سازمان مربوطه با چالش‌های متعددی مواجه است، عنوان کرد: «توافقات جزیره‌ای، نبود فرآیندی مشخص در احصای مطالبات شهرداری، عدم تفکیک املاک دارای سند و فاقد سند مالکیت از مهم‌ترین این چالش‌ها است. همچنین مطابق بررسی‌ها، شهرداری تهران جمعا دارای ۶ هزار و ۲۹۸ ملک و زمین اختصاصی است که تاکنون ارزش ریالی این املاک برآورد نشده است.» و...  وضعیت شهرداری در دوره قالیباف چنان بود که هنوز هم ابهامات درباره آن مطرح است مانند 15 مهر سال جاری که محمد سالاری، رئیس وقت کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به گزارش سازمان املاک شهرداری، از شناسایی حدود 1904 ملک واگذار شده شهرداری در قالب بند 6 ماده 55 خبرداد و گفت: وقوع انحراف از قانون در واگذاری ۳۱۸ مورد از املاک شهرداری تهران قطعی شده و انحراف در ۴۴۳ مورد دیگر هم در دست بررسی است.

*ارز ترجیحی بد است !

یکی از اقدامات دولت‌ها جهت افزایش رفاه عمومی و بهره‌وری در استفاده از پتانسیل‌های یک کشور، اعمال سیاست‌های حمایتی نظیر تخصیص ارز ترجیحی به واردات کالاهای اساسی جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر است. بروز جهش ارزی در اواخر سال ۱۳۹۶ و افزایش قیمت‌ها طی سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹، موجب شد تا دولت به منظور حمایت از اقشار ضعیف و متوسط جامعه در تأمین نیازهای اساسی، سیاست تخصیص ارز ترجیحی۴۲۰۰ تومانی را برای واردات کالاهای اساسی به ویژه اقلام غذایی (از قبیل گندم، جو، برنج، گوشت قرمز و سفید، روغن نباتی، تخم مرغ و غیره) در نظر بگیرد. اکنون اما قالیباف در جایگاه رئیس مجلس سیاست‌های اقتصادی دولت را به زیر سوال می برد.  او دیروز از تریبون خانه ملت گفت: به عنوان یک مسئول و خدمتگزار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی عرض می کنم ارز ترجیحی که در کشور هزینه می شود هیچ نوع سیاست گذاری درستی که آثار آن در زندگی مردم دیده شود صورت نمی گیرد. قالیباف تصریح کرد:  از طرفی دیگر تلاش صورت می گیرد که 200 میلیون دلار صرفه جویی ارزی انجام شود و از طرفی دیگر به راحتی 4 الی 5 میلیارد دلار در 9 ماه گذشته به بدترین شکل ممکن با سوءمدیریت توزیع می کنیم که نتیجه آن مرغ کیلویی 30 هزار تومانی می شود، تا این مسائل حل نشود خدا نیز به کار ما برکت نخواهد داد.

*غصه نفت رو نخورید

قالیباف گفت:« نفت برای ما یک نعمت بوده اما امروز برایمان تبدیل به نقمت شده است. ما در مجلس شورای اسلامی مصمم هستیم که در این راه گام برداریم و میزان وابستگی اقتصاد به نفت را کاهش دهیم. » آنچه قالیباف به آن اشاره کرد به ادعاهای نادرستی مربوط است که درباره سهم نفت در بودجه 1400 مطرح می شود و این ادعاها در حالی است که محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه توضیح داده است: ۸۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده برای سال ۱۴۰۰ است که از این رقم ۲۳ درصد از طریق فروش نفت تامین خواهد شد.

*پول داریم

 رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین در بودجه 1400 به دنبال این هستیم که دیوان سالاری اداری را کاهش دهیم البته این مسئله بدین معنا نیست که کارمندان اداری ما در بخش دولتی که تلاش می کنند، آن ها مقصر هستند بلکه فرآیند ایراد دارد. قالیباف گفت: اگر امروز کسی به شما گفت مشکلات در کشور به دلیل نبود امکانات و نبود پول است، هرگز از او نپذیرید چرا که امروز ضعف مدیریت و بی عرضگی در تصمیم و همچنین دوری از فرهنگ کار و تلاش و فرصت دادن به سوداگران و دلالان و کسانی که بدون یک قطره عرق ریختن صدها میلیارد پول به دست می آورند و در نظام مالیاتی نیز نمی توانیم از آن ها پول دریافت کنیم باعث مشکلات کشور هستند. وی یادآور شد: اگر تحریم‌ها نیز برداشته شود که امیدواریم و آرزوی ما این است که هرچه زودتر تحریم ها برداشته شود با این روش مدیریت به ثبات و رشد اقتصادی نخواهیم رسید چرا که در ایامی که کشور 110 میلیارد دلار درآمد نقدی داشته نیز باز هم شاهد گرانی و تورم بوده ایم، در نتیجه مشکل کشور ما نبود پول نیست، امیدوارم این رفتار جهادی که در چنین مجموعه هایی می بینیم نهادینه شود، به عنوان یک خدمتگزار تا زمانی که جان در بدن دارم در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

*تخریب برای رسیدن به پاستور

به نظر می رسد برخی اظهارات و انتقادات به دولت بویژه در حوزه اقتصادی با انتخابات ریاست جمهوری 1400 ارتباط دارد. طیفی در صدد نشاندن کاندیدای خودش بر کرسی ریاست جمهوری است و در این مسیر از ضعیف نشان دادن دولت روحانی که مورد حمایت اصلاح طلبان و اصولگرایان است دریغ نمی کنند. بسیاری از آگاهان به این موضوع واقف هستند که کمبود پول یکی از مشکلات اساسی کشوراست و چاپ آن به اقتصاد ضربه وارد می کند . اکنون این پرسش مطرح است که آقای قالیباف بر چه اساسی از  عدم مشکل پول در کشور سخن می گوید و می گوید مشکل کشور کمبود پول نیست. اگر او از منبع مالی خبر دارد که مشکلات مالی کشور را حل می کند به دولت اطلاع دهد!

نظر شما