وزیر راه و شهرسازی:

سیستمی شدن سازو کارها جلوی فساد و تبانی را می‌گیرد

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۳:۵۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۰۹۸۶۱
سیستمی شدن سازو کارها جلوی فساد و تبانی را می‌گیرد
وزیر راه و شهرسازی گفت: باید تمام ارتباطات سیستمی از طریق سازوکارها باشد تا جلوی هرگونه فساد و تبانی گرفته شود.

به گزارش برنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در مراسم تحلیف بازرسان ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری ادارات‌کل راه و شهرسازی استان‌ها با اشاره به اهمیت نقش بازرسان به‌عنوان ضرورتی برای دیده‌بانی و اطمینان از سلامت اداری اظهار داشت: امروز با امضاء این سوگندنامه به کسوت پرخطر و مهم بازرسی نائل آمده‌اید. بازرسی، ایجاد یک ظرفیت و دیده‌بانی برای کسب اطمینان از سلامت اداری و نقش‌آفرینی دستگاه، مسئولان و کارکنان بوده که امری ضروری و مهم به‌شمار می‌آید.

وی افزود: قطعا مسئولیت اجرایی خودمان در وزارت راه و شهرسازی را نمی‌توانیم بدون داشتن چشم و گوش سالم به درستی اجرا کنیم. آن‌هم در شرایطی که شاهد اتفاقات بسیار متنوع و گوناگونی هستیم که از لحاظ حیثیتی به تلاش شبانه‌روزی خانواده بزرگ این وزارتخانه لطمه می‌زند.  

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توجه نداشتن به مساله سلامت اداری و درستکاری در امور موجب می‌شود تمام زحمات انجام گرفته نقش برآب شده و انگیزه را از بین ببرد، تصریح کرد: برای درستی در انجام کار و گسترش آن در جامعه باید کارها به موقع و درست انجام شود.  

وی با تاکید بر اینکه که کلیه اقدامات بازرسان باید با نیت خالصانه‌ انجام شود و در مسیر بهبود وضعیت انجام بگیرد، اظهار داشت: نکته مهم دیگر در مسیر فعالیت بازرسان این است که باید دقیق و مستمر انجام شود.  

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید علت‌ها به درستی بررسی شده و در بازرسی‌ها داشتن قوه تشخیص اهمیت زیادی دارد و در تصمیم‌گیری‌ها به‌درستی، ضوابط در نظر گرفته شود.  

محمد اسلامی با تاکید بر این موضوع که بازرسان، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در همه شرکت‌ها و زیرمجموعه‌ها هستند، گفت: این مساله تنها به ادارات‌کل استان‌ها محدود نشده و شما بازرسان وزارت راه و شهرسازی در همه سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه هستید.

وی ادامه داد: همه قلمرو فعالیت وزیر باید توسط بازرسان به‌عنوان سرپنجه‌های نظارتی وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق اهداف تحت نظارت باشد.  

وزیر راه و شهرسازی با تاکید دوباره بر لزوم تمرکز بر اصلاح فرآیندها، اظهار داشت: بدون شک نوسازی و سیستمی کردن امور به ارتقاء اسلامت اداری کمک خواهد کرد تا مردم گرفتار نشوند.

وی گفت: اکنون نزدیک به ۹۰ درصد فرآیندهای ما سیستمی شده و اگر به ۱۰۰ درصد برسیم یک گام بزرگ در تحول اداری انجام خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز