خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید در دستور کار است

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۵:۳۷:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۹۹۵۳
خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید در دستور کار است
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تامین به موقع اقلام و مایحتاج عمومی مردم در شب عید در دستور کار است، گفت: اقدام های لازم برای تامین میوه شب عید انجام شده، حجم تولید خوب بوده و خرید و ذخیره‌سازی در همین ارتباط در حال انجام است.

به گزارش برنا؛ "علیرضا رزم‌حسینی" در جلسه ویدئو کنفرانسی با روسای سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت مناطق ۳ و ۲ کشور، تاکید کرد: امروز از ظرفیت شورای تامین، ابزار و امکانات استانداران با توجه به حساسیت موضوع های مرتبط و دخیل با معیشت مردم استفاده بهینه شود.

وی با اعلام اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در کالاها نداریم، گفت: چنانچه مورد خاصی نیاز به افزایش قیمت باشد، در ستاد تنظیم بازار بررسی و تصمیم های مقتضی اتخاذ خواهد شد.

رزم‌حسینی همچنین با اشاره به وظایف وزارت صنعت در زمینه تنظیم بازار، از رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها خواست که با همکاری و محوریت استانداران این موضوع ها را دنبال کنند.

استفاده از نظرات تشکل‌ها و بخش خصوصی

رزم‌حسینی، همچنین ضمن تاکید بر استفاده از نظرات تشکل‌ها و بخش خصوصی، از روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها خواست که همکاری با اتاق‌های بازرگانی، اصناف اتحادیه ها و بازاریان برای تنظیم بازار با محوریت استانداران را در دستور کار داشته باشند.

وی همچنین با توجه به تشکیل شوراهای تخصصی در وزارت صنعت، گفت: از ظرفیت این شوراها از جمله شورای بازرگانی داخلی و شورای صنایع معدنی و معدن در استان‌ها استفاده شود.

ضرورت پیگیری ورود کالا به کشور و ترخیص فوری توسط واردکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تأکید بر ضرورت پیگیری ورود کالا به کشور و ترخیص فوری توسط واردکنندگان، افزود: رؤسای سازمان‌های صنعت در استان‌ها، فهرست واردکنندگانی که تعهدات ارزی دارند، مورد رصد قرار دهند و در ارتباط با تسویه حساب ارزی آنها یا واردات کالا از سوی آنها پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

رزم‌حسینی با اشاره به ابلاغیه‌های جدید صادراتی، تصریح‌کرد: بنابر ابلاغ مصوبه های جدید ستاد اقتصادی دولت، رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان و بازگشت ارز در تجارت خارجی تسهیل شد.

وی توضیح ‌داد: استفاده از ارز متقاضی و ارز اشخاص، رفع تعهدات ارزی بوسیله واردات در مقابل صادرات یا عرضه در نیما باید در استان‌ها مورد رصد قرارگیرد.

این مقام مسوول یادآور شد: مردم باید در ارتباط با وضعیت کشور و همچنین اقدام های انجام شده از سوی مسوولان در شرایط حساس کنونی اقناع شوند تا رسانه‌های معاند و دشمنان نتوانند بر علیه کشور هجمه تبلیغاتی وارد کنند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حضور مسوولان در رسانه‌ها، گفت: اطلاع‌رسانی عملکردها باید درست و به موقع انجام شود، مردم چنانچه از مسوولان صداقت ببینند، امیدوار می‌شوند و همراهی می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز