اخبار مهم گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۹:۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۰۵۸۵
اخبار مهم گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، هفتم آذرماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

مابه تفاوت 200 هزار میلیارد تومانی قیمت ها با ارز دولتی

یک کارشناس اقتصادی معتقد است که چیزی در حدود 10 میلیارد دلار قرار است در بودجه جاری امسال و سال آینده صرف ارز کالاهای اساسی شود که مابه تفاوت قیمت‌ها با این نرخ ارز، حدود 200 هزار میلیارد تومان خواهد شد. می‌توان نیمی از این رقم را صرف خانوارهایی کرد که تحت پوشش نهادهای امدادی هستند.

 

افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان قطعی است

در مورد افزایش حقوق اگر عملیاتی فکر کنیم، قاعدتا باید پلکانی صورت گیرد چون دولت همه ساله برای کارگران هم دو نوع مصوبه را در شورای عالی کار تعیین می‌کند. یکی برای حداقل بگیران و دیگری برای سایر سطوح. اولین گروه درصد افزایش بالاتری دارد و سایر سطوح معمولا نصف مقدار گروه اول افزایش می‌یابد. همین روش هم به دلیل اینکه ملاحظات تورم و نوسانات قیمتی در طول سال در آن قابل پیش‌بینی نیست، موثر واقع نشده است.

 

احتمال کاهش قیمت کارخانه‌ای خودرو‌‌ها

 به اعتقاد کارشناسان بازار خودرو، خودروسازان خصوصی به دلیل اینکه نیازی به مجوز افزایش قیمت محصولات خود از نهادهای ناظر نداشتند در هر ماه و یا هر طرح فروش اقدام به افزایش قیمت می کردند و به دلیل اینکه انتظار افزایش قیمت خودرو در آینده، فروش محصولات آنها با استقبال خریدران روبرو می‌شد. اما ادامه افت قیمت ها و کاهش تقاضا در بازار شرایط را فراهم کرده است که خودروسازان خصوصی برای محصولات خود به دنبال جذب مشتری باشند و به نظر می رسد در طرح های فروش زمستان محصولات خود را با کاهش قیمت و یا شرایط جذاب تری عرضه کنند.

 

دور جدید ثبت‌نام مسکن ملی به زودی انجام می‌شود

بر اساس مهلت وزارت راه و شهرسازی افرادی که تا پنجم دی ماه نسبت به واریز اولیه وجه (٤٠ میلیون تومان) مسکن ملی اقدام نکردند از لیست مسکن ملی حذف شدند و اکنون جا برای افراد واجد شرایط که در لیست ذخیره قرار داشتند باز شده است، همچنین فرصت ثبت نام جدید برای خیلی از شهرها فراهم است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز