بورس امروز ۱۳ دی / افت ۴۳ هزار واحدی شاخص کل

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۲:۳۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۱۳۷۴۶
بورس امروز ۱۳ دی /  افت ۴۳ هزار واحدی شاخص کل
در پایان معاملات امروز بازار شاخص کل با افت بیش از 43 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 354 هزار واحدی رسید.

به گزارش برنا، در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت بیش از 43 هزار واحدی به رقم یک میلیون و354 هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن  نیز با افت 8539 هزار واحدی به رقم 455 هزار و 168 واحدی رسید.

 همچنین شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به صورتی که شاخص قیمت (هم وزن) با افت 5589 واحدی به رقم 297 هزار و 943 واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور، 49593 واحد افت داشت و به سطح یک میلیون و 905 واحدی رسید. شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب 35142 و 77104 واحد افت کردند.

به اعتقاد کارشناسان تنش‌های سیاسی تاثیر زیادی بر روند معاملات هفته گذشته داشت و با وجود سیگنال های مثبت بازار شاخص کل با افت شدید همراه بود و در معاملات امروز به دلیل پیش‌بینی کاهش ارزش دلار در بازار‌های جهانی و قیمت گذاری دستوری برای  گروه خودرو و فلزات باعث کاهش ارزش نمادهای این دو گروه شده است.

همچنین با توجه به روند معاملات و جمع شدن صف های فروش در ساعات پایانی بازار احتمال ادامه افت شاخص کل در معاملات فردا دور از انتظار است.

در پایان معاملات امروز نمادهای فملی، فولاد، فارس، شستا، کگل، تاپیکو و شپنا نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای برکت، شستا، خودرو، ولپارس، سیتا، شپنا وفولاد پر تراکنش های بازار بودند. 

همچنین به ترتیب نمادهای برکت، شستا، فولاد، خودرو، کمند و شپنا بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات امروز نمادهای های خزر، وکار، کدما، ثاخت، خاهن، خنصیر و چکاوه.از پر تقاضا ترین های بازار بودند و نمادهای  خبهمن، شپنا، بوعلی، خودرو، خگستر، کاما و دانا با بیشترین عرضه همراه شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز