گزارش روز؛

متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۲۶.۹ میلیون تومان رسید/ ا فت ۴۳ درصدی معاملات مسکن در آذرماه/ افزایش ۹۸.۹ درصدی قیمت مسکن در یکسال اخیر

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۴۵۸۸
متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۲۶.۹ میلیون تومان رسید/  
ا فت ۴۳ درصدی معاملات مسکن در آذرماه/ افزایش ۹۸.۹ درصدی قیمت مسکن در یکسال اخیر
متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 26 میلیون و 900 هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل با افت 1.1 درصدی همراه بوده است.

به گزارش برنا، بر اساس گزارش معاونت بررسی های اقتصادی اتاق تهران و آمار بانک مرکزی تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذرماه ماه سال ۹۹ به 2 هزار و 555 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل کاهش 43 درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش در آذرماه سال جاری متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 26 میلیون و 900 هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل با افت 1.1 درصدی همراه بوده است. این در حالی است که متوسط قیمت هر متربع واحد مسکونی شهر تهران در آذر ماه سال گذشته حدود 13 میلیون 500 هزار تومان بوده است که با رشد بیش از 100 درصدی در آبان ماه 99 به حدود 27 میلیون و 200 میلیون تومان رسید.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران درآذر ماه سال ۹۹ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران، منطقه ۵ با 324 فقره ، بیش‌ترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است و منطقه 19 با 19 فقره، کمترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 57 میلیون 100 هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با 10 میلیون و 800 هزار تومان به منطقه ۱۸تعلق داشته است.

تحولات آذرماه بازار معاملات مسکن شهر تهران

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذرماه ماه سال ۱۳۹۹ به حدود 2 هزار و 555 واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت آبان ماه، 43 درصد کاهش نشان می‌دهد. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 26 میلیون و 900 هزار تومان بوده است که نسبت ماه گذشته 1.1 درصد گاهش یافته است.

بر اساس این گزارش شاخص قیمت مسکن و اجاره‌بها شهر تهران در آذرماه سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد به ترتیب معادل 98.9 و 28 درصد رشد را نسبت به ماه مشابه سال قبل را تجربه کرده‌اند و حدود 7.2 درصد از تورم نقطه به نقطه آذر 99  ناشی از افزایش قیمت اجاره بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز