مدیرعامل اتحادیه عشایری دامداران:

امسال ۲۷ هزار تن نهاده دامی برای عشایر تامین شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۱:۳۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۳۶۴
امسال ۲۷ هزار تن نهاده دامی برای عشایر تامین شد
مدیرعامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان گفت:امسال ۲۷ هزار تن نهاده دامی برای عشایر تهیه و تامین شده که در واقع برای تامین نیاز عشایر کارهای بسیار خوبی انجام شد.

به گزارش برنا به نقل از سازمان امور عشایر ایران، «فضل خرم » در مجمع عمومی و فوق العاده بودجه اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران متحرک با حضور رییس سازمان امور عشایر ایران که به شیوه ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه اتحادیه دامداران متحرک بوده که امروز به بیش از ۳۲ میلیارد تومان رسیده است.

وی پیرامون اقدام های این اتحادیه در یک سال گذشته توضیح داد: پیگیری واردات بخشی از نهاده دامی مورد نیاز عشایر در برنامه ها پیش بینی شده بود که با توجه به اختصاص نیافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی تاکنون در این زمینه به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم.

مدیرعامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان تصریح کرد: خرید نهاده دامی از تولید کننده های داخلی از دیگر موضوعاتی بود که پیگیری شد و در جلسه با مدیران مرتبط وزارت جهاد کشاورزی تامین ۷۵ هزار تن جو مورد نیاز عشایر تا آخر سال و صادرات یک میلیون راس دام عشایر مطرح شد و اکنون  در دست پیگیری است.

 وی اضافه کرد: اکنون در حوزه گردشگری عشایر با خانه گردشگری ویرا برای بازدید سالانه ۵۰۰ نفر گردشگر از مناطق عشایری سه استان پایلوت تفاهم شده تا برای عشایر درآمدزایی شود و بهمن ماه امسال نیز نمایشگاه عکس پوشاک اقوام بوسیله این موسسه برگزار می شود.

خرم ضمن یادآوری ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در بورس، گفت: باوجود افتی که در بورس رقم خورد، سود دو میلیارد تومان عاید اتحادیه شد.

به گفته وی، صدور کارت شناسایی هوشمند برای عشایر که ۹ میلیارد تومان هزینه دربر داشت با راه اندازی اپلیکیشن با ۱۶۰ میلیون تومان انجام می دهیم.

نظر شما