رئیس کل بیمه مرکزی:

تمام واحدهای مسکونی کشور از سال آینده به طور اجباری بیمه می‌شوند

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۱۲:۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۱۲۴۹۴۹
تمام واحدهای مسکونی کشور از سال آینده به طور اجباری بیمه می‌شوند
رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: از سال آینده 30 میلیون واحد مسکونی در کشور به صورت اجباری تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند و به عبارتی دیگر تمام واحدهای مسکونی متصل به شبکه بیمه می‌شوند.

به گزارش برنا، غلامرضا سلیمانی در اولین جلسه هیات امنای صندوق بیمه همگانی حوادث با بیان اینکه در جلسه امروز گام‌های اساسی و نهایی برای تشکیل این صندوق برداشته شد، اظهار داشت: امروز اساسنامه صندوق تصویب و مدیرعامل آن توسط اعضای هیات امنا تصویب و انتخاب شد.

وی همچنین در ادامه از عملیاتی شدن صندوق بیمه همگانی حوادث از ابتدای سال 1400 خبر داد.

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: از سال آینده 30 میلیون واحد مسکونی در کشور به صورت اجباری تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند و به عبارتی دیگر تمام واحدهای مسکونی متصل به شبکه بیمه می‌شوند.

سلیمانی درباره پرداخت حق بیمه برای مالکات واحدهای مسکونی بیان داشت: 50 درصد حق بیمه توسط دولت و 50 درصد نیز توسط مالکان واحدهای مسکونی پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این بیمه تفاوتی بین واحدهای روستایی و شهری وجود ندارد و دولت هم برای کمک به مردم پرداخت 50 درصد حق بیمه را متقبل می‌شود.

به گفته سلیمانی در آیین‌نامه این بیمه تفاوت‌هایی بین استان‌های خطرپذیر و مناطق زلزله‌خیز در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به ایلنا درباره نرخ حق بیمه‌ای که مالکان واحدها به صورت اجباری باید آن را بپردازند، گفت: امروز جلسه‌ای در این باره داریم تا از نظر فنی موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به افزایش قیمت مسکن و همچنین این موضوع که هرچه تعهدات بالاتر برود حق بیمه هم افزایش پیدا می‌کند، نرخ تعیین پیشنهادی را مورد بررسی قرار می‌دهیم اما حق بیمه تعیین شده 3 در 1000 خواهد بود.

سلیمانی ادامه داد: پس از تعیین حق بیمه و نهایی شدن آن، نرخ را اعلام خواهیم کرد.

نظر شما