در جریان بازدید رئیس مجلس از نمایشگاه نفت

زنگنه: توانایی ساخت ۸۰ درصد تجهیزات صنعت نفت را داریم

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۱۴:۴۶:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۵۰۸۳
زنگنه: توانایی ساخت ۸۰ درصد تجهیزات صنعت نفت را داریم
وزیر نفت مهم‌ترین اقدام‌های صورت‌گرفته برای توسعه ساخت داخل در صنعت نفت را تشریح کرد و گفت: هم‌اکنون قادر به ساخت و تأمین دست‌کم ۸۰ درصد تجهیزات ثابت صنعت نفت در داخل کشور هستیم.

به گزارش برنا به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه ظهر امروز (جمعه، چهارم بهمن‌ماه) در بازدید محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب اظهار کرد: صنعت نفت همچنین هم‌اکنون توانمندی ساخت ورق‌های نیس، واحدهای فرآورش پیش‌ساخته، دکل و مته‌های حفاری و ساخت ورق‌های کرایوژنیک را دارد.

وی تصریح کرد: در لوله‌های بدون درز کمبود ظرفیت داریم و در لوله‌های CRA نیاز به سرمایه‌گذاری است.

وزیر نفت به کاتالیست‌ها و مواد شیمایی به‌عنوان دیگر کالای مورد نیاز صنعت نفت اشاره کرد و  گفت: در این بخش در سال‌های اخیر، کشور با جهشی در تولید و خود اتکایی روبه‌رو بوده است و سازندگان که بیشتر دانش‌بنیان‌ها بودند با تکیه بر همکاری تنگاتنگ با دانشگاه‌ها و به‌ویژه پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پژوهش فناوری پتروشیمی موفق به ساخت بیشتر مواد شیمیایی و کاتالیست‌های مصرفی واحدهای پتروشیمی و پالایشی کشور شده‌اند.

زنگنه از تجهیزات دوار به‌عنوان سومین کالایی که ازسوی سازندگان داخلی تولید می‌شود نام برد و ادامه داد: اکنون بخش عمده‌ای از این تجهیزات مانند توربین‌ها و کمپرسورهای انتقال گاز و انواع پمپ‌های انتقال نفت و فرآورده ازسوی شرکت‌های بزرگ (OTC و مپنا) و شرکت‌های متوسط در کشور ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: ساخت داخل تجهیزاتی مانند انواع کمپرسورهای فرآیندی سنگین، الکتروموتورهای سنگین (از جمله دور متغیرها)، توربو اکسپندر، کمپرسورهای  OFF GAS و پمپ‌های درون‌چاهی از طریق پارک فناوری ری، صندوق پژوهش و فناوری نفت، استفاده از امکان ساخت بار نخست و تضمین خرید با حمایت از سازندگان با استعداد فنی و امضای قرارداد برای نمونه سازی، در جریان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز