نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

عملکرد محمد کبیری، معاونت امور تعاون وزارت کار قابل تقدیر است/ ثمره اعتماد به مدیران جوان و نخبه؛ تبدیل تهدید به فرصت است

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۴:۰۸:۰۹
کد خبر: ۱۱۳۸۹۱۲
عملکرد محمد کبیری، معاونت امور تعاون وزارت کار قابل تقدیر است/ ثمره اعتماد به مدیران جوان و نخبه؛ تبدیل تهدید به فرصت است
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از طرح های تامین مالی نوین مسکن گفت: اجرای دو طرح تامین مالی نوین مسکن نشان می‌دهد هر زمانی که به جوانان نخبه و دانشمند اعتماد کنیم کمبودها و تحدید‌ها به فرصت تبدیل می شود.

به گزارش برنا، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از طرح های تامین مالی نوین مسکن گفت: اجرای دو طرح تامین مالی نوین مسکن نشان می‌دهد هر زمانی که به جوانان نخبه و دانشمند اعتماد کنیم کمبودها و تحدید‌ها به فرصت تبدیل می شود و عملکرد آقای محمد کبیری در سمت معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه روح تعاون باعث ارتقای سطح تربیت جامعه می شود اظهار داشت: مهمترین بخشی که در حوزه تعاون نیاز به سرمایه گذاری دارد، آموزش و پروش و تعلیم و تربیت نسل آینده است.

وی در خصوص عدم موفقیت همکاری مراکز صنعتی و دانشگاه‎‌ها گفت: متاسفانه پژوهش‌هایی که در دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود چندان در جهت رفع نیاز و مشکلات صنعت کشور نیست و باید در حضور تعاون پژوهش های در خصوص نحوه و علت موفقیت و شکست تعاونی‎ها صورت بگیرد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد در حوزه مسکن، تعاونی‌های مسکن مهر موفق نبودند و دولت وقت تصمیم گرفت قرارداد مستقم با انبوه سازان منعقد کند و تعاونی‌ها را دور بزنند. دولتی که زمانی زمینه ایجاد تعاونی ‌های مسکن مهر را ایجاد کرد از تصمیم خود برگشت و باید دلایل این تغییررویکرد مورد بررسی قرار بگیرد.

 وی تاکید کرد: عدم تامین مالی مناسب، انتخاب افراد ناشایست و عدم شفافیت و نظارت از جمله دلایلی است که موجب ناکارآمدی تعاونی‌های مسکن مهر در گذشته است که باید از آنها درس بگیریم.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی تمامی نظلام توزیع کشور بر اساس تعاونی ‌ها بود و بررسی نحوه عملکرد و دلایل حذف این تعاونی ها می تواند به نحوه کارکرد بهتر بخش تعاون کمک کند. توسعه تعاون، توسعه اعتماد است و باید شبکه‌ای نگاه کنیم، در این راستا مرکز نوآوری توسعه تعاون اقدام خوبی است که موجب ارتباط بخش تعاون با دانشگاه می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز