ایجاد خط مستقیم کشتیرانی میان ایران- آفریقای جنوبی- آمریکای لاتین

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۰:۳۷:۲۷
کد خبر: ۱۱۴۰۱۱۶
ایجاد خط مستقیم کشتیرانی میان ایران- آفریقای جنوبی- آمریکای لاتین
رئیس کمیسیون توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران از ایجاد خط مستقیم میان ایران- آفریقای جنوبی و کشورهای آمریکای لاتین خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از  روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران به نقل از خبرگزاری مهر، بابک افقهی اظهار داشت:  بر اساس رایزنی‌های انجام شده با مسئولان مربوطه، و با هدف توسعه تجارت خارجی کشورمان، خط مستقیم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، آفریقای جنوبی و سپس امریکای لاتین ایجاد خواهد شد.

وی افزود: طراحی ایجاد این خط کشتیرانی با حرکت از بنادر جنوبی ایران با توقف در بنادر آفریقای جنوبی و عزیمت به سمت کشورهای آمریکای لاتین به طور مشخص کشور برزیل، در دستور کار قرار گرفته است.

افقهی با اشاره به حمایت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از برقراری خط مذکور گفت: با توجه به ظرفیت بارهای صادراتی کشور به مقاصد آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین، مراتب به اتاق‌های تعاون و بازرگانی سراسر کشور، سازمان توسعه تجارت ایران و سایر بنگاه‌های صادراتی فعال در حوزه صادرات کالا به این کشورها، اطلاع رسانی شده است.

وی خاطر نشان کرد: ثبت درخواست‌های فعالان اقتصادی متقاضی حمل مستقیم کالا از ایران به مقاصد مذکور و بهره‌مندی از این خط مستقیم و برنامه ریزی عملیاتی با شرکت کشتیرانی، توسط اتاق تعاون در حال انجام  است.

نظر شما