قیمت جهانی طلا امروز ۴ خرداد / اونس طلا ۱۸۷۹ دلار و ۲ سنت رسید

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۰۹:۴۸:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۳۶۹۰
قیمت جهانی طلا امروز ۴ خرداد / اونس طلا ۱۸۷۹ دلار و ۲ سنت رسید
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به 1879 دلار و 2 سنت رسید.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، در حالی که امیدها به ترمیم سریع اقتصادی سبب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در دارایی های پرریسک شده قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود، هرچند تضعیف دلار و افت سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا سبب شد تا افت قیمت طلا محدود باشد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به 1879 دلار و 2 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آگوست هم با 0.26 درصد کاهش به 1881 دلار و 70 سنت رسید.
شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب، امروز در نزدیکی پایین ترین رقم های 4 ماه گذشته در نوسان بود و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.
پس از آنکه چند مقام فدرال رزرو بر حمایت خود از تداوم سیاست پولی انبساطی این بانک تاکید کردند، سوددهی اوراق قرضه بلندمدت خزانه داری آمریکا به پایین ترین رقم های 2 هفته گذشته رسید.
جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفته انتظار دارد نرخ تورم هم امسال و هم سال آینده به بالای 2 درصد برسد اما چند مقام فدرال رزرو از جمله بولارد در اظهاراتی جداگانه بر تداوم حمایت از سیاست فعلی بانک مرکزی آمریکا تاکید کرده اند.
برخی سرمایه گذاران معتقدند در وضعیت افزایش نرخ تورم، بازار طلا محل امنی برای سرمایه گذاری به شمار می رود. احساس حاکم بر بازارهای مالی امروز مثبت گزارش شده است.
بر اساس جدیدترین پیش بینی موسسه آی اچ اس مارکیت، رشد تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2021 میلادی به 5.7 درصد خواهد رسید که در صورت تحقق بیشترین رشد اقتصاد جهان از سال 1973 تاکنون است. همچنین پیش بینی شده رشد اقتصادی آمریکا به 6.7 درصد برسد.

نظر شما