تجلیل از مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی در اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین

۱۴۰۰/۰۵/۲۲ - ۱۰:۳۹:۰۴
کد خبر: ۱۲۱۹۳۹۹
اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین در تحول و توسعه کسب و کارهای ایران 18 مرداد سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار و از 100 مدیر ارزش آفرین کشور تجلیل شد.

به گزارش برنا؛ مازیار زارع،  دبیر اجرایی اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین در تحول و توسعه کسب و کارهای ایران عنوان کرد: این اجلاس در سطح مدیران عامل شرکت‌ها و بنگاه‌های فعال کشور برگزار شده وتوسعه کسب و کارها در فضای ملی و بین‌المللی، اهمیت مدیریت استراتژیک در کسب و کارها، نقش مهارت،‌خلاقیت ونوآوری در توسعه کسب و کار و اقدامات ابتکاری مدیران در حوزه بازاریابی و فروش از اهداف،‌رویکردها و محورهای مورد ارزیابی در اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین در تحول و توسعه کسب و کارهای ایران بوده است.

زارع  با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین در تحول و توسعه کسب و کارهای ایران اظهار کرد:‌ اقتصاد مقاومتی دربرگیرنده بخش‌های مختلفی است و شعارهای هر سال نیز گامی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است. امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید نام گرفته است و در این راستا برنامه‌ای با عنوان مدیران ارزش آفرین در تحول و توسعه کسب و کار تهیه شد.

وی افزود:‌ هدف این اجلاس گردهمایی مدیران مجموعه‌هایی است که در تمامی بخش‌های تولیدی، توزیعی و صنعتی در حال تلاش هستند و با تمامی سختی‌ها،‌ موانع ومشکلاتی که پیش‌رو دارند، بهترین عملکرد را برای مجموعه‌های تحت مدیریت خود رقم بزنند.

دبیر اجرایی اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین در تحول و توسعه کسب و کارهای ایران خاطرنشان کرد: این مدیران با نوع عملکرد، تفکر و شیوه مدیریتی خود در حال کمک به اقتصاد کشور هستند. بستری فراهم شده است تا با ارزیابی میدانی مدیران که از ماه‌ها قبل از برگزاری اجلاس انجام شده است، تمامی عملکردها مورد سنجش قرار گیرد و مدیران ارزش آفرین معرفی شوند.

وی با اشاره به شاخص‌های مورد ارزیابی مدیران اظهار کرد: عملکردها،‌ برگزاری دوره‌ها، اخذ گواهینامه‌ها و  فعالیت‌های درون وبرون سازمانی از شاخص‌های مورد ارزیابی در عملکرد مدیران بوده و در نهایت نشان مدیرارزش افرین به آنها تقدیم شده است.

زارع خاطرنشان کرد:‌ هدف از اجرای این اجلاس آن است که مشوقی برای مدیران موفقی باشد که با تمامی دشواری‌های و مشکلاتی که تولید به واسطه شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های موجود حاصل از تحریم در حال تجربه آن هستند، توانسته‌اند فرآیندهای  تولید را به صورت مستمر و موفق ادامه دهند.

دبیر اجرایی اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین در تحول و توسعه کسب و کارهای ایران عنوان کرد: این اجلاس در سطح مدیران عامل شرکت‌ها و بنگاه‌های فعال کشور برگزار شده وتوسعه کسب و کارها در فضای ملی و بین‌المللی، اهمیت مدیریت استراتژیک در کسب و کارها، نقش مهارت،‌خلاقیت ونوآوری در توسعه کسب و کار و اقدامات ابتکاری مدیران در حوزه بازاریابی و فروش از اهداف،‌رویکردها و محورهای مورد ارزیابی در اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین در تحول و توسعه کسب و کارهای ایران بوده است.

مدیران ارزش آفرین الگویی برای سایر مدیران هستند

وی با اشاره به تاثیرات نامطلوب بیماری کرونا بر کسب و کارها عنوان کرد: کاهش تقاضا،‌ کاهش ظرفیت تولید و تعطیلی برخی از کسب و کارها از جمله تبعات منفی کرونا بر بخشی از اقتصاد کشور بوده است اما در این میان واحدهایی هم هستند که برخلاف واحدهای تعطیل شده یا زیان‌ده شده، مدیرانی نیز بوده‌اند که با تغییر استراتژی و استفاده از خلاقیت و نوآوری نه تنها آسیب ندیده‌اند بلکه فعالیت آنها افزایش یافته و نوع نگاه و تفکر آنها موجب ایجاد ارزش افزوده بیشتر شده است. هدف این اجلاس رصد مدیران این مجموعه‌های اقتصادی است که می‌توانند الگویی برای سایر مدیران باشند.

زارع  با اشاره به برخی از محورهای ارزیابی مدیران خاطرنشان کرد:‌ خلق ارزش از سوی مدیران مورد پایش قرار گرفته است و کارافرینی،‌خلاقیت و نوآوری، استفاده از تکنولوژی برتر و بومی‌سازی، قابلیت تجاری سازی و خلق ثروت از جمله محورهای ارزیابی مدیران بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مدیران موفق این امکان را داشته‌اند که در این اجلاس تجربه‌های خود را در اختیار سایر مدیران قرار دهند، تصریح کرد:‌ در پانل پرسش و پاسخ مردم نهاد، فضایی فراهم شد تا مدیران بتوانند گفتمان لازم را در سطح کلان ارایه دهند. بررسی مشکلات، معضلات و راهکارهایی که هر یک از مدیران در مواجهه با این مشکلات به کار برده‌اند از موضوعات مورد بررسی در این پانل بوده است.

دبیر اجرایی اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین در تحول و توسعه کسب و کارهای ایران عنوان کرد: از بسیاری از مدیران دولتی و خصوصی در این اجلاس دعوت شده است، بحث اینکه چگونه بتوان کسب و کارهای کشور را در سطح بین‌المللی پررنگ کرد به حمایت‌های دولت جدید بر می‌گردد تا دست تولیدکننده، صادرکننده و صنعتگران کشور بتواند به گونه‌ای باز باشد که صنایع و تولیدات بتوانند با فعالیت‌های بهتر سهمی را در بازارهای صادراتی به دست آورند.

وی افزود: عملکرد بهتر مجموعه‌های اقتصادی در مبادلات تجاری می‌تواند سهم مناسبی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد و این امیدواری وجود دارد که در دولت سیزدهم زمینه رشد بهتر واحدهای تولیدی و تولیدات صادرات محور در بازارهای صادراتی فراهم  شود.

زارع با اشاره به بحث خلاقیت و نوآوری به عنوان یکی از شاخص‌های مورد ارزیابی در عملکرد مدیران عنوان کرد:‌ اختراعات، نوآوری‌ها، برنامه‌های اقتصادی و خلاقیت‌های مدیران با پایش و شناسایی میدانی مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته است و در انتخاب مدیران ارزش افرین به عنوان یکی از شاخص‌های مهم مورد سنجش واقع شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای این اجلاس از اردیبهشت سال 1400 آغاز شده است، اظهار کرد:‌ یک ماه پیش از برگزاری اجلاس فرم‌های خوداظهاری، ارزیابی و جمع آوری مدارک اطلاع‌رسانی شده است و ده روز پیش از برگزاری اجلاس، جلسه ارزیابی برگزار و پایش و امتیازدهی بر حسب عملکرد مدیران توسط هیات داوران صورت گرفت.

دبیر اجرایی اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین در تحول و توسعه کسب و کارهای ایران عنوان کرد: از بین حدود 300 مجموعه اقتصادی در تمامی حوزه‌های تولیدی، اقتصادی و صنعتی، کارگروه‌هایی تعیین و برحسب امتیازات در نهایت 100 نفر از مدیران ارزش آفرین در قالب لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز