آموزش؛ گام اول ورود به بازار ارزهای دیجیتال

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۱:۳۱:۵۹
کد خبر: ۱۲۶۱۳۷۷
آموزش؛ گام اول ورود به بازار ارزهای دیجیتال
در ادامه همراه ما باشید تا با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا شوید.

به گزارش برنا، حتما تا به حال از زبان افراد و یا رسانه های مختلف اسم بازار ارزهای دیجیتال را شنیده اید، بازاری پرسود اما خطرناک! همان قدر که این بازار می تواند سرمایه شما را چند برابر کند، به همان نسبت می تواند در یک چشم برهم زدن، سرمایه شما را نابود کند. به عقیده ی بسیاری از افراد برجسته در حوزه کریپتوکارنسی، از بین تمامی معامله گران این بازار، تنها فقط 10% از افراد در طی یک دوره یک ساله توانستند در مجموع از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال سود کسب کنند و 90% افراد دچار ضرر شدند اما چه کسانی 90% را تشکیل می دهند؟ چگونه می توان به جمع سود کنندگان پیوست؟ همه چیز به یک نکته ختم می شود، آموزش! این مورد در واقع ساده ترین شرط ورود به بازار های مالی است و جالب است بدانید که تمامی افراد نیز این شرط را می دانند اما به دلیل وجود شرایط هیجانی و یا عدم صبوری، این شرط را فراموش می کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا شوید.

بازار ارزهای دیجیتال

در سال 2008 بود که شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو، اولین ارز دیجیتال را با نام بیت کوین معرفی کرد. در همان ابتدای کار بسیاری از افراد به این رمز ارز علاقه پیدا کردند و به مرور زمان ارزهای دیجیتال بعدی را خلق کردند. چیزی که باعث پیشرفت سریع و چشمگیر ارزهای دیجیتال شد، هدفی بود که آن ها دنبال می کردند. در واقع ارزهای دیجیتال با هدف حذف واسطه ها در امور مالی و شفافیت هر چه بیشتر در امور اعتباری، توانستند به سرعت بین مردم محبوب شوند و طرفداران زیادی پیدا کنند. هر چند در ابتدای کار بازار ارزهای دیجیتال حجم خاصی نداشت اما در سپتامبر سال 2017، قیمت اولین ارز دیجیتال دنیا یعنی بیت کوین، طی یک جهش از 3,000 دلار به حوالی 20,000 دلار رسید! همین موضوع باعث شد که اسم ارزهای دیجیتال بر سر زبان ها بیفتد و افراد زیادی به منظور سرمایه گذاری، جذب این بازار شوند.

در طی سال های گذشته افرادی بودند که با بازار ارزهای دیجیتال میلیاردر شدند اما در مقابل افرادی بسیاری هم بودند که با خیال میلیاردر شدن، سرمایه خود را از دست دادند. امروزه از بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از پرسودترین بازارهای سرمایه گذاری یاد می شوند که بسیار بی رحم است! اما چرا بی رحم؟ رویای < سود کلان در کوتاه مدت > همان دامی است که بازار ارزهای دیجیتال برای افراد تازه کار پهن می کند و باعث می شود افراد شرط اول ورود به این بازار را فراموش کنند. حتما تا به اینجای کار با اهمیت آموزش در ارزهای دیجیتال آشنا شده اید، اما از کجا باید شروع کرد؟ بهترین مراجع برای یادگیری اصولی ارزهای دیجیتال در ایران کدامند؟

دوره ارز دیجیتال در ایران

آموزش؛ گام اول ورود به بازار ارزهای دیجیتال

از ابتدا بازار ارزهای دیجیتال در ایران با محدودیت های زیادی روبه رو بوده است و هم اکنون نیز این محدودیت ها همچنان کم و پیش پابرجاست اما جای نگرانی نیست، چرا که با استفاده از روش های مختلفی می توان از تمامی خدمات ارزهای دیجیتال در ایران نیز استفاده کرد. از آنجایی که ارزهای دیجیتال به صورت غیرمتمرکز در حال ارائه خدمات هستند و ایران نیز جزو کشور های تحریم شده از سوی سرویس های ارائه دهنده خدمات می باشد، برای فعالیت در این حوزه می بایست آگاهانه و با احتیاط زیادی، عمل کنید. با توجه به اینکه مجموعه نکات زیادی برای فعالیت امن در حوزه ارزهای دیجیتال در ایران وجود دارد، مراجعه به یک دوره ارز دیجیتال معتبر، می تواند یک شروع منطقی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باشد. توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند سرمایه گذاری در دیگر بازارها نیست و در صورت انجام کوچکترین اشتباه، امکان از دست رفتن تمامی دارایی شما وجود دارد!

نوسان گیری یا سرمایه گذاری؟

سوالی که در ابتدا یا میانه راه برای افراد پیش می آید. سرمایه گذاری یا نوسان گیری بسته به اطلاعات و شخصیت هر فرد می تواند انتخاب شود. ولی به طور کلی می توان گفت که فعالیت و کسب سود از طریق نوسان گیری، نیاز به تخصص بیشتری دارد، هر چند فعالیت به عنوان هولدر یا سرمایه گذار نیز تخصص خود را می طلبد. علت محبوبیت ارزهای دیجیتال در بین نوسان گیران، نوسانات شدید ارزهای دیجیتال می باشد، نوساناتی که در یک چشم به هم زدن می تواند پول شما را چند برابر و یا صفر کند! برای نوسان گیری روش ها و مدل های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین آن ها، مدل پرایس اکشن است، پرایس اکشن نوعی از تحلیل تکنیکال است که بدون استفاده از اندیکاتور عمل می کند. از آنجایی که استفاده اصولی از پرایس اکشن می تواند بسیار پولساز باشد، دوره پرایس اکشن یکی از محبوب ترین دوره های آموزشی در سال های اخیر بوده است.

از کجا شروع کنیم؟

آموزش؛ گام اول ورود به بازار ارزهای دیجیتال

همان طور که بارها تکرار کردیم، اولین قدم برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، آموزش می باشد اما مهم تر از آن، انتخاب منبع آموزشی درست است. در سال گذشته با پیشرفت چشمگیر ارزهای دیجیتال، منابع آموزشی و اساتید زیادی، شروع به فعالیت و تدریس در این حوزه کردند و همین موضوع باعث سردرگمی در انتخاب یک منبع آموزشی معتبر می شود. یکی از بهترین اساتید قدیمی در حوزه بازارهای مالی، استاد علیرضا محرابی می باشد که با سابقه درخشان در بورس و ارزهای دیجیتال، تمامی تجربیات خود را در اختیار عموم قرار می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز