خرید ۴.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان / میزان فروش گندم تاکنون به بیش از ۷ میلیون تن رسید

۱۴۰۰/۰۸/۲۸ - ۱۱:۴۰:۳۹
کد خبر: ۱۲۶۳۱۰۸
خرید ۴.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان /  میزان فروش گندم تاکنون به بیش از ۷ میلیون تن رسید
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امسال 4.5 میلیون تن گندم با نرخ تضمینی 5000 تومان از کشاورزان خریداری شد و با توجه به وقوع پدیده خشکسالی که بر تولید و خرید تأثیر گذاشت و سبب کاهش شد.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، حسن حنان در نشست کارگروه گندم، آرد و نان با بیان این‌که کالای استراتژیک گندم با برنامه‌ریزی‌‌های خوب این شرکت تأمین شده و سطح ذخایر به اطمینان رسییده، از افزایش میزان فروش گندم به کارخانجات برای تأمین آرد مورد نیاز واحدهای صنفیِ نانوایی و صنعتی خبر داد.

حنان، میزان این افزایش را 8.4 درصد اعلام کرد که در سال 1399 میزان فروش در این مقطع زمانی (حدود8 ماه) کمتر از امسال بوده است.

وی تشریح کرد: میزان فروش گندم تاکنون به بیش از 7 میلیون تن رسیده است.

حنان عنوان کرد: امسال 4.5 میلیون تن گندم با نرخ تضمینی 5000 تومان از کشاورزان خریداری شد و با توجه به وقوع پدیده خشکسالی که بر تولید و خرید تأثیر گذاشت و سبب کاهش شد، برنامه‌ریزی‌ها برای تأمین گندم در سال گذشته انجام و با تدارک خوب از اردیبهشت ماه امسال تاکنون حدود 4 میلیون تن گندمِ خریداری شده از خارج وارد کشور شده است.

وی گفت: از 4 میلیون تن گندم وارد شده به کشور براساس برنامه حمل این شرکت، بیش از 3 میلیون تن به مراکز و مقاصد تعیین شده  منتقل شده و مابقی نیز در حال حمل است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران میزان خرید خارجی گندم این شرکت را بیش از 9 میلیون تن اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز