دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با وزیر نیرو

۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۱۱:۲۴:۰۴
کد خبر: ۱۴۰۰۰۹۹
دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با وزیر نیرو
حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به اتفاق محمد علی پور نماینده مردم ماکو،‌شوط ، پلدشت و چالدران با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در این دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور در خصوص حکمرانی واحد در مناطق آزاد توسط مدیر منطقه گفت:‌ موضوع حائز اهمیت در افزایش و تداوم سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق آزاد‌، اجرای کامل قوانین در این مناطق است‌ لذا در حوزه وزارت نیرو نیز باید اختیارات این دستگاه ها به منطقه آزاد ماکو تفویض شود.

حسین گروسی با بیان اینکه سرمایه کذاری در حوزه های انرژی برای منطقه آزاد ماکو حائز اهمیت است‌افزود: سیاست این سازمان ایجاد شرایط مناسب برای جذب سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری در حوزه انرژی های پاک است که می تواند منطقه آزاد ماکو را به هاب تولید و توزیع انرژی تبدیل نماید.

وی با تاکید براینکه آلایندگی و خطرات زیست محیطی و پایان پذیری سوخت های فسیلی،‌ ضرورت تنوع بخشی بع سبد منابع انرژی کشور را دوچندان می کند اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور بستر مناسب برای صادرات برق توسط بخش های خصوصی به کشورهای همسایه را دارد لذا برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای اخداث نیروگاه های خورشیدی و تولید انرژی های پاک و تولید هزار مگاوات برق توسط شرکت ساتنا نیازمند صدور مجوز صادرات برق تولیدی با منابع تجدید پذیر و انرژی پاک می باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن دعوت از وزیر نیرو برای بازدید از پتانسیل های منطقه خواستار اختصاص اعتبارات ملی برای ایجاد زیرساخت در حوزه وزارت نیرو به مناطق محروم منطقه آزاد ماکو شد.

در این دیدار وزیر نیرو ضمن تقدیر از حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و نماینده مردم منطقه برای حضور در دفتر وی، به تسهیل و تسریع در پروژه های وزرات نیرو در منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما