بیگی نژاد: خطر سرمای مجدد تربت جام در بیخ گوش کشور/ وزارت نفت سهمی از درآمدهای LPG ندارد

۱۴۰۱/۱۲/۲۸ - ۱۳:۳۱:۴۶
کد خبر: ۱۴۵۰۸۹۴
بیگی نژاد: خطر سرمای مجدد تربت جام در بیخ گوش کشور/ وزارت نفت سهمی از درآمدهای LPG ندارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس اسلامی گفت: درآمدهای LPG باید به عنوان سرمایه‌گذاری در صنایع بالا دست نفت و گاز هزینه شود؛ سازمان برنامه نمی تواند به اسم هفدمندی یارانه از این درآمدها استفاده کند.
هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره تغییرات در نحوه استفاده از درآمدهای LPG  در تبصره 14 بودجه اظهار داشت: در سال جاری 26 هزار میلیارد تومان از درآمدهای LPG به عنوان منابع هدفمندی یارانه در تبصره 14 نوشته شده است؛ هزینه‌های آن هم به عنوان سرمایه‌گذاری صنایع بالادستی نفت و گاز کشور درج شده است.
وی ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها این رقم را دریافت کرد اما به این بخش یعنی برای سرمایه‌گذاری صنایع بالادستی نفت و گاز اختصاص نداده و جای دیگر هزینه کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها اگر قرار باشد این پول را بگیرند و در جای دیگری هزینه کنند کار غیر قانونی انجام دادند.
بیگی نژاد گفت: اتفاقی که سال جاری رخ داد آن بود که حساب نفت و گاز با منبع 95 هزار میلیارد تومانی در بودجه در نظر گرفتیم که حاصل از درآمدهای اتان ، LPG  ، پتان، گوگرد و میعانات گازی است. حالا این درآمدهای صنایع بالادستی نفت و گاز بایستی در بخش سرمایه گذاری مورد استفاده قرار گیرد؛
عضو کمیسیون انرژی افزود: سال جاری علاوه بر 95 هزار میلیارد تومان منبعی که در نظر گرفتیم منابع مازادی هم وجود داشت که سازمان برنامه سهم هدفمندی یارانه‌ها را برداشت در حالیکه اصلا سازمان هدفمندی سهمی در این موضوع نداشته اما ما بودجه این بخش را در قانون گنجاندیم که اصلا سازمان هدفمندی سهمی در این بخش ندارد.
وی خاطرنشان کرد: نگران آن هستیم که سازمان برنامه پول صنایع بالادستی نفت و گاز را که مربوط به سرمایه‌گذاری در این بخش است را بردارد و تخصیص ندهد؛ نتیجه این کار آن است که سرمایه گذاری در پالایشگاه‌ها محدود شده، صنایع بالادستی نتوانند به ادامه سرمایه گذاری بپردازند، تولید گاز دچار مشکل شده و ناترازی ادامه پیدا کند.
بیگی نژاد گفت: سال جاری برای تامین گاز در شمال شرق کشور و بویژه شهرستان تربت جام دچار مشکل شدیم؛ اگر سرمایه گذاری برای انتقال خطوط جدید گاز به این منطقه صورت نگیرد و دو شهر دیگر هم به تربت جام و در خصوص کمبود گاز اضافه شوند چه کسی پاسخگو است؟
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر پولی برای تکمیل خطوط لوله های نفت و گاز در نظر نگیریم این نگرانی جدی وجود دارد که کمبود گاز در تربت جام در سایر شهرها تکرار شود؛ دغدغه  آن را داریم که وقایع تلخ کمبود گاز در شمال شرق کشور در سایر مناطق به دلیل عدم سرمایه گذاری به موقع تکرار شود.
انتهای پیام/
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز