مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

نخستین بویه اقیانوسی صددرصد ایرانی، نصب شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۰:۵۲:۲۵
کد خبر: ۹۱۲۵۴۵
نخستین بویه اقیانوسی صددرصد ایرانی، نصب شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: نخستین بویه پلی اتیلن اقیانوسی صددرصد ایرانی در حوضچه بندر شهید رجایی نصب شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اله مراد عفیفی پور درباره ساخت بویه اقیانوسی در بندرعباس، اظهار داشت: بویه ها یا علایم شناور دریایی تاکنون به صورت واردات،  تامین و در آبراهه های دریانوردی مناطق مختلف خلیج فارس و دریای عمان از جمله محدوده آب های تنگه هرمز نصب شده اند.

 وی افزود: خرید هر نمونه خارجی تولید کشورهای اروپایی و استرالیا بین ۲۰ تا ۲۵هزار دلار هزینه ارزی برای کشور به دنبال دارد.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: ساخت نخستین بویه پلی اتیلن اقیانوسی تولید داخل با استفاده از مواد و مصالح داخلی می تواند گام مهمی در خودکفایی کشور، عدم نیاز به واردات آن و جلوگیری از خروج ارز محسوب شود.

وی تصریح کرد: این تجهیز استراتژیک از نوع بویه اقیانوسی، با بهره گیری از فناوری قالب گیری دورانی و استفاده از مواد پلی اتیلن خام درجه یک محصول پتروشیمی های داخل کشور طی دوماه، تولید شده و یک محصول ۱۰۰ درصد ایرانی محسوب می شود.

عفیفی پور پیش بینی کرد: امیدواریم این محصول پس از طی کردن دوره آزمایشی سه تا شش ماهه، اوایل سال آینده به تولید انبوه برسد و در دسترس بنادر و سواحل منطقه خلیج فارس و سایر استان های ساحلی کشور قرار گیرد.

شایان ذکر است: بویه ها، علایم شناور دریایی هستند که مسیرهای دریایی را جهت تردد ایمن کشتی ها و شناورهای عبوری در دریاها، کانال های دریانوردی و سایر آبراهه ها فراهم می نمایند؛ بدون وجود این علایم مهم کمک ناوبری، احتمال بروز خطراتی در صنعت دریانوردی همچون تصادف، به گل نشستن و سایر آسیب ها برای شناورها وجود خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز