هوشمندسازی مدارس ایلام

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۵:۵۵:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۴۴۰۸
هوشمندسازی مدارس ایلام
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: با توجه به ضرورت آموزش مجازی در مدارس، تاکنون ۴۲ درصد مرکز آموزشی و مدارس مناطق روستایی و شهری این استان به شبکه اینترنت متصل شده است.

به گزارش برنا از ایلام :عباس بیرامی  اظهار داشت: براساس نیازسنجی فی مابین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعداد ۴۱۴ مدرسه شهری و ۵۹۵ مدرسه روستایی استان به منظور ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان معرفی شدند که باید زیرساخت مورد نیاز آن ایجاد و به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

اوافزود: بیش از ۲۵۱ مدرسه روستایی از طریق ADSL و ۳۴۴ مدرسه دیگر آن نیز از طریق اپراتورهای تلفن همراه به شبکه متصل می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: با توافق انجام شده با دستگاه‌های مرتبط، به تمامی مدارس روستایی و شهری مشمول پروژه، سرویس اینترنت با همه پارامترهای کیفی واگذار می‌شود که با اجرای این طرح، مدارس بدون پرداخت هزینه به شبکه ملی اطلاعات متصل و از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

بیرامی یادآور شد: مدارسی که دارای اینترنت و ای دس اس ال هستند ارتقای سرویس و سرعت (حداقل ۲مگا بیت با حجم ۳۰ تا ۵۰ گیگ شارژ ماهیانه) خواهند یافت و مدارسی که فاقد این سرویس هستند مودم رایگان دریافت و سرویس جدید در آنها راه اندازی می شود.

اوادامه داد: همچنین ترافیک مورد تقاضای دانشگاه ها برای سایت و پورتال ها اعلامی از طرف وزارت علوم و تحقیقات توسط وزارت ارتباطات انجام شده و تا پایان فصل آموزشی سال جاری به صورت رایگان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که با همکاری مدیران آموزش و پرورش استان و شهرستان ها، تا قبل از مهرماه و آغاز فصل آموزشی جدید تعداد مدارس باقی مانده را نیز به شبکه اینترنت متصل کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز