مسافرانی که شبانه در بیابان های اطراف سرابله رها می‌شوند!

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۵:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۶۶۹۹
مسافرانی که شبانه در بیابان های اطراف سرابله رها می‌شوند!
نبود ترمینال برون شهری درسرابله وسردرگمی مسافرانی که شبانه در بیابان های اطراف این شهر رها می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ، در عصر کنونی با توجه به رشد چشمگیر جوامع بخشی از امورات افراد به وسیله ارتباطات الکترونیکی و بخش دیگر به واسطه آمد و شد و حمل و نقل انجام می‌پذیرد حال این جابه‌جایی به واسطه امور شخصی و اداری روزمره یا در قالب یک مسافرت می‌گنجد اما داشتن سفری راحت، روان، ایمن نیازمند وجود شرکت‌های حمل و نقل مسافر یا پایانه و ترمینال مسافربری در هر شهر یا مقصدی است.

نیازی که یکی از نیازهای اساسی آغاز یک سفر درون شهری یا برون شهری است که به واسطه آن حمل و نقل در هر شهر و شهرستان و استانی دارای نظم می شود و در کنار آن مشاغل جانبی برای ارائه خدمات رفاهی به مسافران راه‌اندازی می‌شود.

 امروزه نبود این زیرساخت به این بزرگی و دارای اهمیت به نام ترمینال در شهرستانی مثل چرداول که عنوان بزرگ‌ترین شهرستان ایلام را داراست و بیشتر احساس می‌شود ومتاسفانه با گذشت سالها هنوز این معضل حل نشده است.

مردم شهرستان چرداول بزرگ‌ترین شهرستان استان هم از نظر برون شهری هم درون شهری فاقد مکانی مناسب به نام ترمینال مسافری که حداقل امکانات رفاهی اولیه برای یک مسافر باشند هست.

سال‌های سال است مسافران شهرستان چرداول در شهر ایلام دریک مکان نامناسب و رو باز در محدوده میدان شهدا بدون هرگونه امکانات رفاهی اولیه سرگردانند و تا به حال مسئولین هیچ اقدامی برای ساماندهی ترمینال درون شهری وبرون شهری مردم این شهر ستان انجام نداده‌اند.

اما آنچه مورد توجه است مردم شهرستان چرداول که برای یک مسافرت و انجام امور روزمره برای سفرهای برون استانی باید چه بصورت رفت وچه برگشت ساعت‌ها در خروجی سرابله و پلیس را شباب زیر سرما و گرما منتظر بمانند تا سوار بر ناوگان حمل و نقل عمومی شوند.

در همین راستا خبرنگار برنا در سرابله با یکی از مسافرینی برای عزیمت به تهران کنار جاده کوله‌بار به دوش منتظر اتوبوس هستند گفت‌وگویی ترتیب داده که در ادامه خواهید خواند.

 یکی از مسافرینی که در  تقاطع غیر هم سطح  9 دی که خارج از شهر سرابله هست و منتظر اتوبوس بود تا به تهران برود، به خبرنگار ما گفت: چرداول  از گذشته تاکنون از بسیاری از داشته‌هایی که حق این مردم است محروم بوده ترمینال مسافر بری را هم به آن اضافه می‌کنیم.

وی افزود: وجود یک ترمینال امنیت سفر را بالا می‌برد حداقل یک شرکت مسافربری مسئولیت مخاطرات سفر را عهده‌دار است اما نبود ترمینال مشکلاتی مثل آوارگی مسافران در کنار جاده‌ها را به همراه دارد.

یکی دیگر ازمسافرین گفت: بارها بوده که از تهران به چرداول آمده‌ایم ولی به دلیل این که اتوبوس‌ها از داخل شهر سرابله عبور نکرده و مکانی برای تخلیه مسافرین وجود نداشته در ساعت ۴ و ۵ نصف شب ما را دربیابان‌های خارج از شهر رها کرده‌اند.

وی افزود: مسئولین امر باید چاره‌ای برای این معضل بیاندیشند زیرا مردم باید تاکی در کنار جاده‌ها کوله‌بار به پشت شب ونصف شب، در گرما و سرما بدون هیچ‌گونه امنیتی سرگردان باشند.

نظر شما