راهنمای خرید کانکس اداری پیش ساخته

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۱:۲۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۷۹۳۶۵
راهنمای خرید کانکس اداری پیش ساخته
کانکس اداری یکی از انواع کاربری‌های کانکس است که در واقع به صورت اختصاصی برای محیط‌ها و فضاهای اداری طراحی و ساخته می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کانکس‌های پیش ساخته یکی از محصولات کاربردی و مفید در دنیای امروز به شمار می‌آیند. کانکس اداری یکی از انواع کاربری‌های کانکس است که در واقع به صورت اختصاصی برای محیط‌ها و فضاهای اداری طراحی و ساخته می‌شود. انواع کانکس‌های اداری در بازار امروز، به صورت نو و دست دوم، خرید و فروش می‌شوند. در واقع، خرید کانکس نو (یا سفارش ساخت کانکس) با خرید کانکس دست دوم، دو داستان مجزا و متفاوت دارد که به بررسی جزئیات آن‌ها خواهیم پرداخت.

از آنجایی که خرید کانکس اداری، نیازمند شناخت کافی در این زمینه بوده و مراحل خاص خود را دارد، بر آن شدیم تا در ادامه، به بررسی جزئیات روند خرید و سفارش انواع کانکس اداری پیش ساخته در بازار امروز پرداخته و اطلاعات جامعی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

انواع کانکس اداری

یک کانکس اداری با توجه به مشخصات و  ویژگی‌های کمی و کیفی که داراست، می تواند انواع مختلفی داشته باشد و بنابراین در دسته‌بندی‌های گوناگونی قرار بگیرد.

کانکس‌های اداری بر حسب ابعاد، به کانکس اداری کوچک (ابعاد 3 تا 6 متر طول)، کانکس اداری بزرگ (ابعاد 6 تا 15 متر طول) و در ابعاد بزرگ‌تر، به کمپ اداری تقسیم‌بندی می‌شوند. کمپ‌های اداری پیش ساخته متشکل از واحدهای اداری گوناگون بوده و می توانند با کاربری اداری-مسکونی نیز طراحی و ساخته شوند.

کانکس‌های اداری به لحاظ جنس، به کانکس‌های ورقی، ساندویچ پانلی، بتنی، فایبرگلاس و ... تقسیم‌بندی می‌شوند که در این میان مشخصاً کانکس‌های اداری از نوع ساندویچ پانل، نسبت به هزینه و مزایایی که دارند، بهینه‌تر می‌باشند. کانکس اداری ساندویچ پانل بادوام بوده و از قیمت متوسطی برخوردار است و همچنین نسبت به صوت و حرارت عایق است.

معمولاً کانکس‌های اداری با توجه به میزان برخورداری از امکانات، تجهیزات و ویژگی‌هایی (غالباً کیفی)، به دو دسته کانکس اداری ساده و کانکس اداری لوکس تقسیم‌بندی می‌شوند.

کانکس های اداری لوکس از کانکس های اداری ساده شیک ترند. به طور معمول برای ساخت کانکس‌های اداری لوکس از تجهیزات و امکانات (به ویژه امکانات مربوط به تزئینات، تجهیزات دکوراسیون داخلی و خارجی و …) بیشتری نسبت به نوع ساده آن استفاده می شود.

در تصویر زیر، نمایی از داخل یک کانکس اداری لوکس ساخت شرکت ایران کانتین را مشاهده می‌نمایید که از جنس ساندویچ پانل بوده و با دکوراسیون داخلی PVC و سایر امکانات اداری تجهیز شده است:

خرید کانکس اداری

به طور معمول اگر محدودیتی برای مساحت کانکس‌های اداری وجود نداشته باشد، به صورت یک طبقه طراحی و ساخته می شوند؛ اما گاهی این محدودیت و صرفه‌جویی در مساحت اشغال شده توسط سازه، طراحی و ساخت کانکس اداری را به صورت دو یا چند طبقه رقم خواهد زد که هر کدام نیز به نوبه خود از طراحی و پلان متفاوتی برخوردار خواهند بود.

کانکس های اداری دوطبقه یا چند طبقه (یا کمپ‌های اداری چندطبقه) به لحاظ طراحی، اسکلت بندی، استحکام و مقاومت (به دلیل ارتفاع بیشتر) و همچنین تسهیل دسترسی به واحدهای مختلف، قابلیت انعطاف‌پذیری و جابجایی و … می بایست از طراحی پیشرفته‌تر، امکانات و تجهیزات بیشتری نسبت به نوع تک-طبقه نیز برخوردار باشند.

تعیین مشخصات کانکس اداری

برای خرید کانکس اداری ، ابتدا می‌بایست مشخصات و ویژگی‌های آن را به میزان قابل قبولی تعیین نمود. به علاوه، کیفیت ساخت کانکس، به ویژه کیفیت و استحکام کف‌سازی و اسکلت، عایق‌سازی و متریال‌های مورد استفاده، مهمترین عواملی هستند که در خرید کانکس باید به آن توجه نمود.

معین بودن ابعاد کانکس اداری شامل طول، عرض و ارتفاع کانکس، همچنین جنس کانکس (ورقی، ساندویچ پانلی، بتنی، فایبرگلاس و ...) و میزان برخورداری از امکانات و تجهیزات و در سطحی دیگر، تعداد طبقات و واحدهای کانکس می‌توانند به نوبه‌ی خود در هزینه تهیه کانکس اداری مؤثر بوده و تا حدودی امر خرید را تسهیل نمایند.

استعلام قیمت کانکس اداری

استعلام قیمت کانکس اداری پیش ساخته می تواند به صورت تلفنی و از طریق تماس با واحد فروش شرکت تولیدکننده کانکس پیش ساخته صورت پذیرد که در این صورت یک نوع استعلام فوری و تقریبی به حساب می‌آید.

نحوه دیگر استعلام قیمت کانکس که روش پیشنهادی است، از طریق فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس می باشد که شرکت‌های تولید کننده کانکس، معمولاً از طریق وبسایت خود در اختیار مشتریان و خریداران کانکس قرار می دهند. «ایران کانتین» به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس‌های اداری پیش ساخته در جنوب کشور، فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس را از طریق وبسایت خود به مشتریان و خریداران کانکس ارائه داده است. پس از ثبت نهایی اطلاعات و ارسال موفق فرم توسط کاربر، واحد فروش این شرکت، در اسرع وقت با مشتری تماس گرفته و اطلاعات لازم را در اختیار ایشان قرار خواهند داد.

خرید کانکس اداری دست دوم

به طور کلی کانکس‌های اداری دست دوم، در حالی که برای خرید توصیه نمی شوند و معایب بسیاری دارند، اما از مزایای ویژه ای هم برخوردارند؛ از جمله: ارزان قیمت بودن نسبت به کانکس نو، تحویل سریع و آنی، افت ناچیز قیمت برای فروش آن و … با این وجود، کانکس‌های دست دوم قابلیت سفارشی سازی ندارند و غالباً کانکس‌های مطمئن و سالمی نیستند یا حداقل آگاهی از سلامت آنها کار آسانی نیست. در پایان، توصیه‌هایی به منظور بهینه‌سازی خرید کانکس اداری دست دوم آورده‌ایم:

1- تنها قیمت مهم نیست! هیچگاه برای خرید کانکس، سریعاً و تنها بر اساس قیمت کانکس تصمیم‌گیری نکنید. در هنگام خرید کانکس دست دوم سعی کنید حتی المقدور، قیمت نمونه نو آن کانکس را نیز استعلام نمایید.

2- اگر به کانکسی نیاز دارید که به ویژه محل سکونت افراد است و انتظار دوام و عمری به مدت حداقل ۱ سال را از آن دارید، سعی کنید کانکس پانلی یا از جنس ساندویچ پانل تهیه نمایید.

3- اگر قصد دارید پس از خرید کانکس و استفاده از آن، آن را بفروشید، سعی کنید کانکس با ویژگی‌های تیپ تهیه نمایید. منظور از کانکس تیپ، کانکسی است که با ویژگی‌های معروف بازار طراحی و ساخته شده است.

4- برای خرید کانکس اداری دست دوم، همواره هزینه‌های جانبی و به ویژه هزینه حمل و نقل آن را تا مقصد در نظر بگیرید. برای مثال بهتر است کانکس را از جایی تهیه نمایید که به محل نهایی نصب کانکس نزدیک باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز