کاربرد دستکش لاتکس

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۱:۲۴:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۶۱۲۹
کاربرد دستکش لاتکس
دستکش لاتکس از محبوبیت بالایی برخوردار است و کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد که در ادامه به آن می پردازیم ، اما یکی از اصلی ترین دلایل استفاده افراد از این نوع دستکش انعطاف پذیری و مقاومت بالایی آن است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دستکش لاتکس از محبوبیت بالایی برخوردار است و کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

دستکش لاتکس چیست ؟

دستکش لاتکس از جمله لوازم کاربردی در زندگی روزانه است. امروزه رعایت بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به بهداشت فردی نیز  جایگاه ویژه ای دارد.

هنگامی که به محیط های شلوغ و پر رفت و آمد می رویم ، زمانی که از وسیله حمل و نقل عمومی برای رفتن به محل کار و دانشگاه استفاده می شود در همه ی این موارد می توان از دستکش یکبار مصرف استفاده کرد تا از انتقال میکروب و بیماری از سطوح به دست ها جلوگیری کرد. 

دستکش لاتکس نیز مانند بسیاری از لوازم بهداشتی و یکبار مصرف در موارد و شرایط گوناگونی به کار می آید . دهه ها قبل در سال ۱۹۶۴ برای اولین بار این نوع دستکش روانه بازار شد و در دو نوع پودری و غیر پودری عرضه شد.

 لاتکس ماده ای طبیعی است که از درخت کائوچو به دست می آید که به رنگ شیری می باشد ، همان طور که گفته شد این نوع در دسته دستکش های لاتکس طبیعی قرار دارد. نوع مصنوعی دستکش های لاتکس نیز تولید می شود که از ماده پلیمریزاسیون یکمونومر مانند استایرن تولید می شود.

ویژگی های دستکش لاتکس

دستکش لاتکس از محبوبیت بالایی برخوردار است و کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد که در ادامه به آن می پردازیم ، اما یکی از اصلی ترین دلایل استفاده افراد از این نوع دستکش انعطاف پذیری و مقاومت بالایی آن است.

 این نوع دستکش با توجه به ساختار آن حس لامسه افراد را در سطح قابل استفاده نگه می دارد که باعث می شود هنگام استفاده از آن به راحتی فعالیت خود را انجام دهیم . اگر فردی در یک محیط خطرناک مانند محیط های عفونی و ویروسی باشد با استفاده از این دستکش ها تا حد بسیار زیادی می تواند از ابتلا به این گونه بیماری ها پیشگیری کند .

 در حال حاضر که جهان درگیر ویروس کرونا است ، استفاده از این دستکش به هنگام فعالیت و حضور در محل کار و رفت و آمد ها تا حد زیادی می تواند به ابتلا شدن به این ویروس از طریق سطوح جلوگیری کند.  قیمت دستکش لاتکس با توجه به کارایی و کیفیتی که دارد بسیار مناسب است به همین دلیل به راحتی می توان از این دستکش استفاده کرد .

همان طور که گفته شد دستکش لاتکس از مقاومت بالایی برخوردار است و انعطاف پذیر است ، علاوه بر این دستکش های لاتکس بسیار محکم هم هست که در شرایط های خاص این ویژگی بسیار کاربرد دارد .

دستکش های لاتکس با توجه به ساختار آن ها  به سادگی در محیط زیست تجزیه می شود که این موضوع جزو محاسن و ویژگی های قابل توجه این نوع دستکش به حساب می آید . امروزه اهمیت به محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است که این ویژگی دستکش های لاتکس سبب محبوبیت بیشتر آن شده است .

کاربرد دستکش لاتکس

دستکش های لاتکس در محیط های مختلفی کاربرد دارد ، اما می توان گفت که بیشترین کاربرد این دستکش ها در صنعت پزشکی و دندانپزشکی است . ویژگی های دستکش لاتکس موجب شده تا در پزشکی بسیار مورد استفاده قرار بگیرد . در بیمارستان و بخصوص بخش های عفونی بیمارستان ها این دستکش کارایی بالایی دارد . علاوه بر بیمارستان ها در آزمایشگاه نیز استفاده از دستکش های لاتکس رایج است . در رستوران ها ، مطلب ها و کلینیک های پزشکی نیز این دستکش مورد استفاده قرار می گیرد . به طور کلی در هر شرایط و موقعیتی که افراد نیاز به رعایت بهداشت داشته باشند می توان از دستکش های لاتکس استفاده کرد . 

دستکش یکبار مصرف

دستکش یکبار مصرف در موارد گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد . دستکش های یک بار مصرف انواع مختلفی دارند . دستکش های لاتکس نیز جزو دستکش های لاتکس به شمار می رود ، علاوه بر لاتکس می توان مواردی مانند دستکش های نیتریل  و وینیل را در میان دستکش های یکبار مصرف ها در نظر گرفت .

 دستکش های نیتریل و وینیل از مواد مصنوعی ساخته می شود . دستکش نیتریل از جنس خوبی برخوردار است و بسیار با دوام است و همین طور کشش بالایی نیز دارد . این نوع ماسک افراد را از ویروس و موارد شیمیایی در امان می دارد . ماسک های وینیل نیز  از مواد شیمیایی ساخته می شود از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند.

دستکش لاتکس

به هنگام خرید دستکش یکبار مصرف باید به موارد مختلفی توجه کرد . اولین موردی باید آن را در نظر گرفت این است که دستکش را برای چه کاری نیاز داریم ، به این دلیل که در شرایط گوناگون گزینه مختلفی وجود دارد .

اگر برای محیط بیمارستان ، آزمایشگاه ها و محیط های با ریسک بالا تهیه می شوند دستکش های لاتکس بهترین گزینه است ، در غیر این صورت می توان از سایر دستکش ها نیز استفاده کرد .

دستکش های نایلونی و فریزری نیز  جزو دستکش های یکبار مصرف هستند که این نوع دستکش ها نیز در موارد مختلفی کارایی دارند . بسیاری از افراد از این دستکش ها در منزل خود استفاده می کنند.

دستکش لاتکس

افزایش جمعیت در کلان شهر و رفت و آمد زیاد سبب شده که بسیاری از محیط ها آلوده به میکروب و ویروس شوند به همین دلیل استفاده از دستکش می توان تا حد زیادی افراد از بسیاری از بیماری ها حفظ کند.

 همان طور که  پیشتر نیز به آن اشاره شد گسترش ویروس کرونا سبب شده که افراد از لوازم مختلفی مانند ماسک و دستکش استفاده کنند که هر کدام در جایگاه خود سهم بسزایی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس دارد .

با استفاده کردن از دستکش در صورتی که دست خود را به سطوح بزنیم دیر نگران این موضوع نخواهیم بود که دست به صورت مستقیم با سطوح آلوده برخور داشته و می توان با خیال آسوده تری تردد و رفت و آمد داشت و هنگامی که به منزل آمده ایم این دستکش ها را باید در یک نایلون جدا انداخت و در سطل زباله قرار داد تا این ویروس پخش نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز