نکاتی که باید در اولین سفر با هواپیما بدانید

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۰۹:۵۸:۰۳
کد خبر: ۱۰۹۴۶۵۷
نکاتی که باید در اولین سفر با هواپیما بدانید
در این مطلب ما قصد داریم به زبانی ساده افرادی را که می خواهند اولین تجربه پرواز خود را داشته باشند راهنمایی کنیم.

به گزارش برنا، آیا اولین بار است که پرواز می کنید؟ اگر تا به حال از طریق خرید بلیط هواپیما سفر نکرده اید و تجربه پرواز ندارید، مطمئناً چندین سوال ذهن شما را در رابطه با نکات سفر با هواپیما درگیر کرده است. فرودگاه ها و هواپیماها می توانند مکان های استرس زایی باشند. مخصوصاً وقتی اولین بار است که پرواز می کنید. قوانین و مقررات امنیتی ممکن است برایتان گیج کننده باشد. ترس از گم شدن در فرودگاه و از دست دادن پرواز نیز برای شما وجود دارد. موارد زیادی وجود دارند که می توانند باعث شوند شما عصبی و شوید و دلهره داشته باشد. و این واقعیت وجود دارد که شما در شرف پرواز بر فراز آسمان ها هستید. از همین رو تمامی این استرس ها و سوالات طبیعی هستند.

 

در این مطلب ما قصد داریم به زبانی ساده افرادی را که می خواهند اولین تجربه پرواز خود را داشته باشند راهنمایی کنیم.

نکات مهم قبل از فرودگاه

مدارک خود را آماده کنید

بسیاری از افرادی که قصد پرواز برای بار اول را دارند، نگران ورود به فرودگاه بدون اسناد و مدارک کافی هستند. و این استرس می تواند در کیفیت سفر تاثیرگذار باشد. پس بهتر است از قبل از سفر بدانید که به چه اسناد و مدارکی نیاز دارید و حتما قبل از خارج شدن از خانه همه آن ها را چک کنید. نکته اصلی که باید در اینجا بخاطر بسپارید این است که مهمترین سند برای سفرهای خارج از کشور گذرنامه شماست. مطمئن شوید که پاسپورت شما منقضی نشده باشد و بهتر است دست کم ۶ ماه با انقضا فاصله داشته باشد. همچنین به همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه خود را نیز فراموش نکنید.

قبل از عزیمت به سفر، حتماً بیمه سفر خود را رزرو کنید. اسناد بیمه نامه خود را چاپ کنید و همراه خود داشته باشید.

اکنون بیشتر شرکت های هواپیمایی بلیط الکترونیکی صادر می کنند که می تواند در تلفن هوشمند شما نشان داده شود. بنابراین اگر آنلاین رزرو کرده اید و انتظار رسیدن بلیط کاغذی را می کشید و حتی ممکن است تا رسیدن آن تاخیری وجود داشته باشد بهتر است بدانید که جای نگرانی نیست. معمولاً تمام اطلاعات لازم برای نشان دادن به کارکنان در فرودگاه در ایمیل تأیید برای شما ارسال می شود. و این موضوع برای بلیط چارتر یا سیستمی یکسان است.

هنگامی که این موارد را در قسمت تحویل مدارک نشان دادید، کارکنان کارت ورود به سیستم را برای شما صادر می کنند که این کارت، اطلاعاتی از قبیل شماره پرواز، زمان برنامه ریزی شده برای پرواز و شماره صندلی شما را به شما نشان می دهد.

در زمان همه گیری کرونا، معمولا همراه داشتن جواب منفی آزمایش pcr معتبر هم لازم است.

نوع و وزن مجاز بار را بدانید

 

خرید بلیط هواپیما

حتی مسافران باتجربه نیز گاهی اوقات با قوانین هواپیمایی در مورد میزان حمل بار گیج می شوند. اما به عنوان یک تازه وارد پرواز، اولین چیزی که باید بدانید، تفاوت همراه داشتن بار در کابین و نگه داشتن در چمدان است. سپس بررسی اینکه آیا شما باید هر دو را حمل کنید یا خیر: معمولاً، اگر پرواز طولانی در پیش دارید (این پرواز شش ساعت یا بیشتر طول می کشد)، می توانید حداقل یک ساک را در اتاق چک بگذارید. دقت کنید که چمدان های شما بعد از پیاده شدن به شما برگردانده شوند و آنها را گم نکنید.

در بسیاری از پروازهای کوتاه مدت، شرکت های حمل و نقل هوایی به شما امکان را می دهند که کیفی به اندازه مشخص  را با خود به داخل هواپیما ببرید و این معنی رفتن زودتر از فرودگاه به سمت مقصد است.

همه شرکت های هواپیمایی محدودیتی در اندازه کیف هایی که می توانید با خود به داخل هواپیما ببرید دارند، چه برای چمدان های دستی و چه برای کابین ها. حتماً این جزئیات را با شرکت هواپیمایی خود بررسی کنید، زیرا هیچ قانون جهانی وجود ندارد.

نکته مهم دیگر این است که به شکل کلی ما قادر به حمل دو نوع بار هستیم یکی باری که به داخل هواپیما می بریم و دیگری باری که در قسمت چک یا همان check in baggage قرار می دهیم. به شکل معمول کیف یا چمدانی که اجازه می دهند با خود به داخل هواپیما ببرید وزنی نهایتا 10 کیلو و ابعادی بین 50 تا 70 سانتی متر را باید داشته باشد.

اما باری که در قسمت چک قرار می دهید می تواند وزنی بین 30 تا 50 کیلو را داشته باشد.

در حین پرواز چه نکاتی را رعایت کنیم؟

هنگامی که به سمت فرودگاه حرکت کردید و موفقیت آمیز به پرواز خود رسیدید، شما آماده رفتن به آسمان هستید! ممکن است در ابتدا کمی نگران باشید که همان طور که گفتیم این استرس و نگرانی کاملا طبیعی است. توصیه ما به شما این است که آرام بنشینید و چند ساعت پرواز خود را صرف استراحت کنید. وقتی وارد هواپیما شدید شماره صندلی و ردیف خود را از روی کارت پرواز بخوانید و صندلی خود را پیدا کنید. سپس وسایل و چمدان های خود را در قفسه های بالا صندلی خود قرار دهید.

برای بلند شدن از زمین آماده شوید

 

خرید بلیط هواپیما

قبل از پرواز هواپیما مهمانداران به شما نشان می دهند که چگونه کمربند ایمنی خود را ببندید، چراغ‌های مختلف صندلی پیش رو شما چیست و در موارد اضطراری چه کاری باید انجام دهید. به یاد داشته باشید، هر پرواز باید این روند را طی کند. ممکن است نگران احساس بلند شدن باشید، زیرا فکر اینکه یک جسم فلزی سنگین ناگهان به آسمان برود غیر طبیعی به نظر می رسد. اگرچه ممکن است منطقاً قوانین فیزیک موجود در این رویداد را درک کرده باشید، اما بهتر است خود را برای این قضیه آماده کنید. بعد از حدود 25 ثانیه احساس خواهید کرد که هواپیما شروع به بلند شدن می کند و اگر روز باشد، می توانید برای اولین بار شهر را از بالا تماشا کنید.

در فرودگاه مقصد به این نکات توجه کنید

بعد از تجربه اولین پرواز خود و رسیدن به مقصد، اولین کاری باید انجام دهید باز کردن کمربند ایمنی و پیاده شدن در فرودگاه است. اولین نکته مهم در فرودگاه تحویل گرفتن بارها و چمدان ها و چک کردن آن ها است.

در پروازهای داخلی به سمت ترمینال های خروج بروید و به سمت مقصد حرکت کنید. پروازهای خارجی ممکن است زمان گیر تر باشند، از این رو که قبل از خروج مجدد پاسپورت شما چک می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز