استعلام ریز خلافی خودرو در ۳ سوت!

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۲:۳۹:۲۲
کد خبر: ۱۰۹۹۷۸۲
استعلام ریز خلافی خودرو در ۳ سوت!
اگر می‌خواهید در زمان فروش خودرو بار مالی زیادی را متحمل نشوید، لازم است که به طور مرتب استعلام ریز خلافی خودرو را انجام دهید.

به گزارش برنا، یکی از مهم‌ترین مراحل در زمان فروش خودرو، پرداخت جریمه‌ها و صفر کردن خلافی خودرو است. شما به عنوان فروشنده موظف هستید که خودرو را بدون هیچ جریمه‌ای به خریدار تحویل دهید. بنابراین اگر می‌خواهید در زمان فروش خودرو بار مالی زیادی را متحمل نشوید، لازم است که به طور مرتب استعلام ریز خلافی خودرو را انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند که جریمه‌های پرداخت نشده خود را به حداقل برسانید. همچنین با این کار می‌توانید از چند برابر شدن مبلغ جریمه‌ها جلوگیری کرده و در موعد مقرر آن‌ها را پرداخت کنید.

در کنار این‌ها استعلام ریز خلافی خودرو به شما کمک می‌کند تا در صورت اعتراض داشتن به جریمه‌های صادرشده، فرصت را از دست نداده و در زمانی که باید به مراجع ذی‌ربط مراجعه کنید. با وجود اهمیتی که استعلام خلافی خودرو دارد، باز هم بعضی از رانندگان به دلیل طولانی یا هزینه‌بر بودن روند آن، از انجام این کار سر باز می‌زنند. به همین دلیل همراه مکانیک ابزاری را برای شما تدارک دیده که با استفاده از آن می‌توانید به طور کاملا رایگان و بدون نیاز به مراجعه حضوری، از خلافی خودرو مطلع شوید. با ادامه این مقاله برای آشنایی با نحوه کار سایت خلافی خودرو همراه شوید.

استعلام ریز خلافی خودرو از چه راه‌هایی ممکن است؟

برای اطلاع از جریمه خودرو راه‌های مختلفی وجود دارد. برخی از این راه‌ها هزینه بیشتری داشته و وقت بیشتری از شما می‌گیرند. اما برخی از آن‌ها هم رایگان بوده و به طور هم‌زمان امکان پرداخت جریمه خودرو را برای شما فراهم می‌کنند. در جدول زیر روش‌های ممکن برای گرفتن خلافی خودرو آورده شده است.

نام روش

نوع

هزینه

چگونه کار می‌کند؟

مراجعه به دفاتر پلیس 10+

حضوری

دارد

پس از مراجعه به دفتر با در دست داشتن مدارک لازم، اپراتور وارد سایت پلیس راهور شده و با وارد کردن اطلاعات، پرینت استعلام خلافی خودرو را به دست شما می‌دهد.

مراجعه به سایت پلیس راهور

غیرحضوری، سایت خلافی خودرو

ندارد

پس از ورود به سایت، گزینه استعلام تخلفات رانندگی را انتخاب کرده و بارکد کارت خودرو را وارد می‌کنید. پس کلیک بر روی گزینه جستجو، فهرست جریمه‌های پرداخت نشده به شما نشان داده می‌شود.

تماس با تلفن 02188288888

غیرحضوری، تلفنی

ندارد

پس از برقراری ارتباط، عدد 1 را شماره‌گیری کرده و با دادن شماره پلاک به اپراتور از جریمه خودرو خود مطلع شوید.

شماره‌گیری کد #110*

غیرحضوری، پیامکی

دارد

پس از شماره‌گیری این کد باید VIN خودرو را در کادر وارد کنید تا فهرست جریمه‌های پرداخت نشده از طریق پیامک برای شما ارسال شود.

ارسال VIN به شماره 1101202020

غیرحضوری، پیامکی

دارد

پس از ارسال کد به این سر شماره، فهرست جریمه خودرو در قالب چند پیامک برای شما ارسال می‌شود. هزینه هر پیامک از شارژ شما کم شده یا بر روی قبض لحاظ می‌شود.

نرم‌افزارهای خلافی خودرو

غیرحضوری، برنامه اندروید

احتمالا دارد

با یک جستجوی ساده در گوگل پلی یا بازار می‌توانید به فهرست بلند بالایی از این نرم‌افزارها دست یافته و با توجه به راهنماهای موجود در نرم‌افزار با آن‌ها کار کنید.

ابزار استعلام خلافی خودرو همراه مکانیک

غیرحضوری، سایت خلافی خودرو

ندارد

پس از ورود به https://www.hamrah-mechanic.com/mag/traffic-infringement-history/ ، باید بارکد 8 رقمی کارت خودرو را وارد کرده و تا دریافت اطلاعات از پلیس راهور صبر کنید. پس از این کار فهرست جریمه‌های پرداخت نشده برای شما نمایش داده می‌شود.

استعلام ریز خلافی خودرو

چگونه می‌توان خلافی خودرو را پرداخت کرد؟

با استفاده از درگاه‌هایی که امکان پرداخت را برای شما فراهم می‌کنند، می‌توانید این کار را انجام دهید. سایت راهور و ابزار استعلام خلافی خودرو همراه مکانیک اصلی‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های پرداخت غیرحضوری جریمه‌ها هستند. پس از پرداخت جریمه از طریق سایت خلافی خودرو اطلاعات پرداخت تا 72 ساعت ثبت نمی‌شوند.

آیا امکان اعتراض به خلافی خودرو وجود دارد؟

پاسخ این سوال آری است. شما می‌توانید با اعتراض به جریمه خودرو، آن را کم کرده و یا قسط‌بندی کنید. احتمال اینکه تخلفی برای شما ثبت شده باشد که هرگز مرتکب آن نشده‌اید، همواره وجود دارد. بنابراین بهتر است در هر بار استعلام از سایت خلافی خودرو، توضیحات را حتما بررسی کنید تا از صحت آن‌ها مطمئن شوید.

در صورتی که متوجه ثبت اشتباه یک تخلف شدید، می‌توانید اعتراض خود را اعلام کنید. در این صورت باید به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده و اعتراض خود را اعلام کنید. این درخواست طی 24 ساعت بررسی شده و نتیجه آن به شما اعلام می‌شود. البته در بیشتر موارد درخواست اعتراض به دلیل نبود مدارک کافی رد می‌شود. اما بعضی اعتراضات به دلیل عدم حضور در محل تخلف، پذیرفته شده و ترتیب اثر داده می‌شوند.

استعلام ریز خلافی خودرو

اگر هم به قبض جریمه اعتراض دارید، باید به مرکز اجرائیات مراجعه کنید. در تمامی این موارد و همچنین در زمانی که مبلغ جریمه بیش از یک میلیون تومان است، مدارک ارائه‌شده توسط شما در اختیار یک قاضی قرار می‌گیرد. قاضی با توجه به قوانین موجود و اختیارات خود می‌تواند خلافی خودرو را کم کند. آرایی که در این مرکز صادر می‌شوند، قطعی بوده و امکان درخواست تجدیدنظر برای آن‌ها وجود ندارد.

برای درخواست اعتراض به خلافی خودرو باید اصل کارت شناسایی مالک خودرو، اصل کارت خودرو، اصل سند خودرو را به همراه داشته و فرم درخواست اعتراض را پرکنید. به خاطر داشته باشید که اعتراضات تنها می‌توانند منجر به کم شدن جریمه‌های خودرو شوند. برای صفر کردن جریمه‌های پرداخت نشده، چاره‌ای جز پرداخت آن‌ها ندارید. به علاوه هرگونه تلاشی برای صفر کردن خلافی خودرو ا پیگرد قانونی مواجه خواهد شد. با این حال در صورتی که توان پرداخت جریمه را ندارید، می‌توانید برای قسط‌بندی آن اقدام کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز