نقد و بررسی بازی فری فایر بازی جذاب سبک بتل رویال

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۰:۰۴:۵۱
کد خبر: ۱۱۲۰۰۰۹
نقد و بررسی بازی فری فایر بازی جذاب سبک بتل رویال
در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی بازی فری فایر بپردازیم، این بازی برای سیستم عامل های ANDROID و IOS به صورت رایگان قرار داده شده و ، با حجم حدودی 478 مگابایت قابل دانلود بود و در حال حاضر به تعداد دانلود بالای 500 میلیون رسیده است.

به گزارش برنا، در نقد و بررسی بازی فری فایر به نحوه ی انجام بازی توسط گیمرها در کل جهان و همچنین گرافیک و نحوه ی عملکرد عملگر های بازی اشاره خواهیم داشت که در دانلود و انجام بازی شما را راهنمایی میکند و میتوانید تجربه انجام بازی را در این مطلب به طور خلاصه تصور کنید.

 فری فایر نام بازی که توسط کمپانی ویتنامی 111 DOTS STUDIO در 30 سپتامبر 2017 و در ژانر بتل رویال به بازار داغ بازی های رایانه ای عرضه شد و توانست به موفقیت های زیادی دست پیدا کند، درآمد فری فایر از طریق خرید جم فری فایر توسط کاربران تامین میشود، که با توجه به محبوبین این بازی درآمد فوق العاده ای میشود.

در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی بازی فری فایر بپردازیم، این بازی برای سیستم عامل های ANDROID  و   IOS به صورت رایگان قرار داده شده و ، با حجم حدودی 478 مگابایت قابل دانلود بود و در حال حاضر به تعداد دانلود بالای 500 میلیون رسیده است. همچنین این بازی نیز همانند بازی های دیگر در این سبک، از ویژگی خرید درون برنامه ای بهره مند است که منبع درآمد سازندگان این بازی به شمار می آید.

نقد و بررسی بازی فری فایر

نحوه ی انجام بازی گارنا فری فایر بسیار راحت و قابل فهم است، در این بازی بازیکنان در یک مجمع 50 نفره و در مدت زمان 10 دقیقه شروع به مبارزه با یکدیگر می کنند و به مانند بازی های سبک بتل رویال دیگر، نفر آخری که زنده می ماند به عنوان برنده اعلام می شود، یکی از ویژگی های این نوع بازی ها این است که شما به طور آزادانه میتوانید به گشت و گذار در نقشه بپردازید و به هر سبکی که خودتان دوست دارید برای برنده شدن تلاش کنید، حتی در مواقعی که اسلحه ندارید میتوانید با مشت و حرکات رزمی نیز به دشمنانتان آسیب بزنید .

در ابتدای بازی بازیکنان با یک هواپیما بر فراز یک جزیره به پرواز در می آیند و با چتر نجات و در هر نقطه ای که بخواهند فرود می آیند و شروع به جمع آوری اسلحه و تجهیزات برای نبرد با دیگر بازیکنان می کنند، تنوع مهمات و اسلحه در این بازی مناسب است و از اسلحه هایی همچون AWM،SMG،G18،USP،M500 ،SNIPE  و غیره در این بازی استفاده شده است.

در بازی فری فایر نیز به همانند بازی PUBG MOBILE یک ویژگی به نام SAFE ZONE  وجود دارد و در تمام طول نبرد باید داخل این مورد باشند و در غیر اینصورت از HP آنها کم خواهد شد و در آخر آن دست از بازی را از دست خواهند داد، شباهت بازی فری فایر و پابجی و کالاف دیوتی بسیار زیاد است و هر سه آن ها سبک بتل رویال را دارند و پلیر ها برای بقا میجنگند، در هر سه بازی با هزینه کردن شانس بالاتری برای برد خواهید داشت، برای مثال همانطور که در بازی فری فایر جم تهیه میکنید در بازی پابجی با خرید یوسی پابجی میتوانید بهترین اسکین ها و تفنگ ها را داشته باشید.

همچنین در این بازی شما میتوانید به صورت تک نفره و یا تیم 4 نفره به رقابت بپردازید که این مورد از نکات مثبت بازی فری فایر به حساب می آید . در طول بازی نیز اگر تیری به شما برخورد کرد و نوار سلامتی شما پایین آمد با استفاده از قارچ هایی که در نقاط مختلف نقشه وجود دارد میتوانید HP خود را بازیابی کنید، همچنین میتوانید از جلیقه و کلاه ضد گلوله نیز برای حفاظت از خود در برابر تیر دشمنان استفاده کنید .

گرافیک و عملگر های بازی

در نقد و بررسی بازی فری فایر اگر به گرافیک این بازی بخواهیم اشاره ای داشته باشیم باید گفت که بافت ها و شکل ساختاری المان های داخل بازی در سطح مناسب است ولی نمی توان به عنوان شاهکار نام برد . ولی در کل اگر سیستم عاملی که این بازی را در آن اجرا میکنید بسیار قدرتمند باشد طبیعتا تجربه ی خوبی را می توانید داشته باشید. اما باید به این مورد نیز اشاره کرد که در مقایسه با بازی پابجی ، در مورد سرعت عملکرد وضعیت خوبی را دارد و کنترلر های بازی مثل پر کردن خشاب .، خم شدن به چپ و راست و حرکت به اطراف به خوبی و در جای مناسبی قرار گرفته اند که انجام بازی را برای گیمر ها آسان میکند . حالا این انتخاب شماست که از کیفیت بهره مند شوید و یا از سرعت عملکرد مناسب .

در نقد و بررسی بازی فری فایر باید به نقشه های طراحی شده این بازی نیز اشاره کرد، این بازی نیز به همانند بازی های دیگر در سبک BATTLE ROYAL  از نقشه های متنوعی برای اجرای بازی بهره مند است که یک امتیاز مثبت برای این بازی به شمار می آید و گیمر ها نیز با هر نقشه و با هر مدل بازی که دوست داشته باشند میتوانند به انجام بازی بپردازند .

از معروفترین و محبوب ترین نقشه های این بازی میتوان به مپ های  KALAHARI ، BERMUDA اشاره کرد که نحوه ی چینش ساختمان ها و پراکندگی مهمات، همینطور حسی که در هنگام بازی در این مپ به بازیکن انتقال داده میشود در سطح خیلی خوبی قرار دارد، این بازی برای گیمر هایی که با موبایل به انجام بازی ها می پردازند یک تجربه ی دلنشین  و شیرین است و می توانند ساعت ها سرگرم شوند. 

 این مقاله توسط کارشناسان سایت معتبر فروش جم و پول رایج بازی ها یعنی mojogem.com آماده شده است، امیدوارم از مقاله نقد و بررسی بازی فری فایر استفاده کافی را برده باشید، پیشنهاد میکنم برای مطالعه مطالب مشابه در مورد بازی های موبایلی همچون فری فایر و پابجی موبایل به سایت موجوجم سر بزنید، و اگر قصد خرید جم برای بازی خود را دارید با کمترین قیمت از سایت موجوجم تهیه کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز