دوربین مدار بسته چگونه ضبط می کند ؟

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۲:۳۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۲۲۸۶۳
دوربین مدار بسته چگونه ضبط می کند ؟
در ادامه مواردی را راجع به ضبط دوربین مدار بسته ارائه خواهیم داد .

به گزارش برنا، دوربین های مدار بسته به دو نوع دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته تحت شبکه تقسیم می شوند . دوربین مدار بسته ی آنالوگ تصاویر را از کابل های کواکسیال به دستگاه DVR انتقال می دهد و این داده ها در دستگاه VHS سیو می شوند . به سراغ دوربین های تحت شبکه می رویم این دوربین ها اطلاعات را به صورت دیجیتال روی کامپیوتر مرکزی بارگذاری می کنند . در ادامه مواردی را راجع به ضبط دوربین مدار بسته ارائه خواهیم داد .

طریقه ضبط دوربین مدار بسته :

    ضبط دوربین مدار بسته و در واقع حافظه ی آن به عوامل زیادی از جمله موارد زیر بستگی دارد .

  1. کیفیت یا رزولوشن تصاویر
  2. تعداد دوربین های مدار بسته
  3. تعداد هارد دیسک ها و ظرفیت آن ها
  4. حالت ضبط دستگاه
  5. تعداد FPS دستگاه ضبط

در ادامه به بررسی موارد فوق خواهیم پرداخت . الیته میتوانید سوال های خود را از کارشناسان و افراد متخصص در نمایندگی هایک ویژن بپرسید.

  1. کیفیت یا رزولوشن تصاویر : دوربین های مدار بسته به رزولوشن و کیفیتشان تصاویر و فیلم ها را با حجم متفاوتی تولید و ذخیره می کنند . دوربین های مدار بسته معمولا دارای مگاپیکسل های HD، FULL HD ; 4K هستند . هرچه کیفیت تصاویر و فیلم های ضبط شده بیشتر باشد ؛ حجم اشغال شده توسط آن ها نیز بیشتر خواهد بود .
  2. تعداد دوربین های مدار بسته : مدت زمان حافظه ی دستگاه ذخیره کننده و هارد دیسک به تعداد دوربین های موجود در سیستم مدار بسته نیز بستگی دارد . مسلم است که هر چه تعداد دوربین های مدار بسته بیشتر شود ؛ تصاویر و فیلم های بیشتری ضبط خواهد شد در نتیجه به فضای بیشتری برای ذخیره ی داده ها نیاز است .
  3. تعداد هارد دیسک ها و ظرفیت آن ها : مسلما تعداد هارد دیسک ها و ظرفیتشان در در مدت زمان ذخیره سازی و حافظه ی دستگاه و دوربین های مدار بسته موثر خواهد بود . تعدادی از دستگاه های ضبط NVR و DVR دارای حافظه ی داخلی نیستند و برای ذخیره سازی تصاویر حتما به هارد دیسک نیاز است . اگر چه در سایر دستگاه های ضبط که خود دارای حافظه ی داخلی هستند باز هم به هارد دیسک نیاز است چرا که در مدت زمان بیشتری می تواند به ذخیره ی تصاویر و فیلم ها بپردازد . به شما پیشنهاد میکنیم تا اگر درباره دستگاه dvr و کاربرد آن چیزی نمیدانید بر روی دستگاه dvr هایک ویژن کلیک کنید و اطلاعاتی درباره آن بدست آورید.
  4. حالت ضبط دستگاه : از موارد تاثیرگذار بر ضبط دوربین مدار بسته حالت ضبط دستگاه می باشد . دستگاه های ضبط کننده ی NVR و DVR دارای یک سری حالت های ضبط هستند . به عنوان نمونه یکی از حالات ضبط دستگاه های ضبط کننده ، حالت ضبط 24 ساعته است ( Continues ) . در این حالت ، ضبط به صورت پیوسته انجام می گیرد و اغلب تصاویری تکراری را ضبط می کند بدون این که سوژه ی مهمی اتفاق افتاده باشد . حالت ضبط پیوسته یا 24 ساعته اغلب باعث زود پر شدن فضای ذخیره سازی دستگاه ضبط کننده و هارد دیسک می شود . بنابراین پیشنهاد این است که حالت ضبط را به حالت Motion Detection ( تشخیص حرکت ) تغییر داده تا در مصرف فضای ذخیره سازی و هارد دیسک ها صرفه جویی شود . حال چگونه ؟ در این حالت دوربین ها به حرکت حساس شده و با ورود یک سوژه ی متحرک شروع به ضبط می کنند . بدین ترتیب هم تصاویر تکراری نیست هم حافظه دیرتر تکمیل می شود .
  5. تعداد FPS دستگاه ضبط : FPS ( Frames per second ) یا تعداد فرم ها در ثانیه . همان طور که می دانید فیلم ها ( ویدیو ها ) از مجموعه تصاویر کنار هم تشکیل شده اند تا منجر به تصاویر متحرک یا همان فیلم ها شده اند . چشم سالم یک انسان در هر ثانیه حداقل 15 فرم را می تواند ببیند و تشخیص دهد لذا در تنظیمات دستگاه ضبط دوربین مدار بسته پیشنهاد می شود تعداد FPS را 15 انتخاب کنید .

بیشتر بدانید: علت سوختن هارد دوربین مداربسته چیست؟ هنگام بروز این مشکل چیکار کنیم؟

 

دوربین مدار بسته

نکاتی درباره چگونگی ضبط ویدیو توسط دوربین مدار بسته :

    خاطر نشان می سازیم در دوربین های آنالوگ انتقال تصاویر از طریق کابل های کواکسیال انجام می شود و در دوربین ­های تحت شبکه تصاویر از طریق اینترنت روی کامپیوتر مرکزی بارگذاری خواهند شد . در این جا راجع به مدت زمان ذخیره ی داده های دوربین مدار بسته سخن می گوییم . پس از ضبط دوربین مدار بسته نوبت به ذخیره ی داده ها می رسد این که تا چه مدت به این اطلاعات نیاز است بسیار حائز اهمیت است . اگر اطلاعات را سریع پاک کنیم ممکن است شواهد یک واقعه ی مهم را پاک کرده باشیم ؛ اگر هم مدت زیادی به حفظ آن ها بپردازیم هزینه ی سرسام آوری به بار خواهد آمد. بهترین مدت زمان ذخیره سازی بین 2 هفته تا 1 ماه است.

ذخیره سازی بعد از ضبط دوربین مدار بسته :

    پس از ضبط دوربین مدار بسته نوبت به ذخیره کردن آن ها در دستگاه ضبط کننده و هارد دیسک ها می­رسد . این که چه مدت تصاویر حفظ شوند بسته به اهمیت تصاویر و نظر کاربر دارد . هم چنین در تکمیل شدن حافظه ی داخلی و جانبی کیفیت تصاویر و تنظیمات دستگاه ضبط کننده نقش به سزایی دارند.

نظر شما