خلاقیت در پذیرایی با دمنوش‌های گیاهی

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۱:۵۴:۰۸
کد خبر: ۱۱۳۴۰۶۷
خلاقیت در پذیرایی با دمنوش‌های گیاهی
برای آشنایی با دمنوش خوش‌طعم زعفران، دمنوش نعناع و دمنوش گل‌محمدی، ادامه مطلب را بخوانید.

به گزارش برنا، در خانه‌های ایرانی کتری روی گاز روشن و یک قوری روی آن، خبر از چای عصرگاهی می‌دهد. سال‌هاست که چای پایه ثابت سفره‌های صبحانه‌ یا میزهای پذیرایی شده‌است. وقتی مهمان می‌آید بدون سوال، چند فنجان چای تازه می‌ریزیم و پذیرایی را شروع می‌کنیم. اما به‌غیر از چای، نوشیدنی‌های دیگری هم هستند که می‌توانند حس روح‌نواز هم‌نشینی با خانواده و آشنایان را در ما تداعی کرده و با طعم و عطرشان، حال‌مان را جادو کنند. اینجا می‌خواهیم دمنوش‌هایی را معرفی کنیم که درخور حضور بر سر سفره‌های ایرانی هستند و می‌توانند گرمابخش دورهمی‌های صمیمی شوند. برای آشنایی با دمنوش خوش‌طعم زعفران، دمنوش نعناع و دمنوش گل‌محمدی، ادامه مطلب را بخوانید.

دمنوش‌های گیاهی بر سر سفره‌های ایرانی 

پذیرایی با دمنوش‌های گیاهی کم کم دارد به یکی از عادت‌های خوب میزبانان تبدیل می‌شود. وقتی می‌شود تنها با کمی خلاقیت نوشیدنی‌های بی‌نظیری تهیه کرد و عصر دل‌انگیز خود را با آن‌ها جشن گرفت، چرا دست به کار نشد؟! برای ابتکار در پذیرایی، به مقدار کمی از گیاهان طبیعی گل‌محمدی، زعفران و نعناع نیاز دارید. این مواد قرار است تبدیل به خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های عمرتان شوند و حس زندگی در طبیعت و زمین‌های پر از گل و گیاه را برایتان تداعی کنند.

دمنوش زعفران، مقوی و شفابخش 

دمنوش زعفران

اگر بگوییم زعفران بر هر درد بی‌درمان دواست، بی‌راه نگفته‌ایم. زعفران را می‌توان گل سر سبد ادویه‌های ایرانی دانست که اگر حتی اندکی از آن را به غذا یا نوشیدنی اضافه کنیم، ترکیب شگفت‌انگیزی به‌دست می‌آید. زعفران همیشه برای ما تداعی‌کننده خاطرات خوب است؛ از قیمه‌های نذری تا شله‌زردهای خوش‌رنگ مادربزرگ‌ها.

خاطره خوبی که از طعم و عطر زعفران در ذهن ما ثبت شده‌است، با نوشیدن دمنوش زعفران، باری دیگر برای‌مان تداعی می‌شود. به گفته آتسز فمیلی، از این دمنوش می‌توان در پذیرایی‌ها و دورهمی‌های عصرانه یا سر میز صبحانه استفاده کرد. همچنین اگر روز پراسترس و سختی داشته‌اید و سطح انرژی بدن‌تان افت کرده‌است، یک فنجان دمنوش زعفران کافی‌ست تا کیفور و سرمست شوید.

به‌جز عطر و طعم بهشتی این دمنوش، از خواص آن نیز نباید چشم‌پوشی کرد. از خواص دمنوش زعفران می‌توان به افزایش سطح انرژی بدن، مبارزه با سلول‌های سرطانی، کاهش اشتها و کاهش وزن، کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی و کاهش خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی اشاره کرد.

طرز تهیه دمنوش زعفران 

برای تهیه این دمنوش بهشتی کافی‌ست کمی زعفران سابیده شده را در یک قوری کوچک بریزید، سپس کمی آب و بعد عسل به آن اضافه کنید و بگذارید روی حرارت مستقیم به مدت یک ربع تا ۲۰ دقیقه دم بکشد. به‌جای عسل می‌توانید از شهد مربا، شکر یا نبات نیز استفاده کنید.

دمنوش نعناع، خنک مثل نسیم

دمنوش نعنا

نعناع یکی از گیاه‌هایی‌ست که با بوی خنک و تندش، ما را یاد حس سرزندگی، بشاشی و انرژی مضاعف می‌اندازد. این گیاه پرخاصیت با رایحه و طعم بی‌نظیرش، در شکل‌های مختلف بین خانواده‌های ایرانی مصرف می‌شود. دمنوش نعناع که از عصاره شگفت‌انگیز این گیاه سبز همراه با کمی عسل و آب درست شده‌است، همراه با خودش تجربه بی‌نظیری از آسودگی و رها شدن از خستگی‌های روزمره را می‌آورد. کافی‌ست از خواص دمنوش نعناع آگاه شوید تا این نوشیدنی، به یکی از پایه ثابت‌ترین نوشیدنی‌های روزتان تبدیل شود. به بیان آتسز فمیلی، از جمله مهم‌ترین این خواص می‌توان به تقویت معده، آرامش اعصاب، لاغری و کاهش وزن، درمان گلو درد، تسکین گوارش، درمان آلرژی، کمک به درد دندان، پاک‌سازی پوست و غیره اشاره کرد.

طرز تهیه دمنوش نعناع

برای رسیدن به یک ترکیب شگفت‌انگیز و سالم، تنها به کمی آب جوش و چند برگ نعناع نیاز دارید. ابتدا برگ‌های تازه نعناع را خوب بشورید و با استفاده از حرارت گرم مانند شوفاژ، آن‌ها را خشک کنید. سپس به اندازه یک تا دو قاشق از برگ‌های خشک‌شده را درون لیوان دمنوش بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، دمنوش شما آماده میل کردن است. اگر دوست دارید به دمنوش خود طعم بهتری ببخشید، بعد از دم کشیدن نعناع در لیوان به همراه آب جوش، به آن کمی عسل و لیموی تازه اضافه کنید.

دمنوش گل‌محمدی مناسب برای هر فصل

گل‌محمدی را همه به بوی خوشش می‌شناسند. تعداد کمی از این گل‌های سرخ کوچک کافی‌ست تا عطری دل‌انگیز به نوشیدنی ببخشید و طعمی شگفت‌انگیز را تجربه کنید. دمنوش گل محمدی یکی از آن دمنوش‌های محبوب برای خانواده‌های ایرانی‌ست که از هر خاصیتی فکر کنید، کم ندارد. از درمان اختلالات تنفسی بگیر تا کاهش دردهای قاعدگی و تناسب اندام. اگر می‌خواهید به‌عنوان میزبان در پذیرایی از مهمانان خلاق باشید، با صرف زمانی کم، می‌توانید آن‌ها را با طعم بی‌نظیر این دمنوش شگفت‌زده کنید.

طرز تهیه دمنوش گل محمدی

برای تهیه دمنوش گل‌محمدی تنها یک قاشق غذاخوری از این گل را در یک لیوان ریخته و سپس روی آن آب جوش بریزید و بگذارید به مدت یک ربع دم بکشد. وقتی جوشانده‌تان حاضر شد، به آن مقداری عسل یا نبات اضافه کرده و نوش جان کنید. با اضافه کردن مقداری لیمو‌ترش می‌توانید طعم دمنوش خود را بهتر کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز