اولین مرکز آنلاین فری دیسکاشن تاسیس شد

۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۰:۵۹:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۷۴۵۳
اولین مرکز آنلاین فری دیسکاشن تاسیس شد
فری دیسکاشن (بحث آزاد) روشی آموزشی برای تقویت مکالمه‌ی زبان دوم است. وبسایت فری بحث ، برای اولین بار مرجعی تخصصی برای این دوره ها راه اندازی کرده است.

به گزارش برنا، فری دیسکاشن (بحث آزاد) روشی آموزشی برای تقویت مکالمه‌ی زبان دوم است. در دوره های فری دیسکاشن ، معمولا یک معلم یا راهنما وجود دارد که ایراد زبان آموزان را به آنها می گوید. وبسایت فری بحث ، برای اولین بار مرجعی تخصصی برای این دوره ها راه اندازی کرده است. در این وبسایت ، شما پس از تعیین سطح رایگان می توانید روز و ساعت دوره ها را انتخاب کنید. در فری بحث ، بحث آزاد در سه سطح تخصصی ، متوسط و مقدماتی ارایه می شود.

فری دیسکاشن چیست ؟

در این جلسات، گروهی از زبان آموزان با هم ، در مورد یک موضوع به زبان انگلیسی صحبت میکنند. هدف از این جلسات، بحث و تبادل نظر به منظور ارتقای سطح اسپیکینگ است. از مزایای فری دیسکاشن میتوان به شبیه سازی موقعیت های واقعی اشاره کرد. از دیگر فواید این دوره ها باید به افزایش اعتماد به نفس زبانی اشاره کرد.

دیگر راه های تقویت مهارت اسپیکینگ در کنار فری دیسکاشن چیست ؟

اما بحث آزاد ، تنها روش ارتقا مهارت گفتار یا اسپیکینگ نیست. راه های دیگری هم هست که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم:

بلند بخوانید 

متون انگلیسی را بلند بخوانید. شما میتوانید حتی فیلمنامه های برنامه های مورد علاقه تان را بگیرید و آنها را با صدای بلند اجرا کنید. این یک روش عالی برای تمرین تلفظ است ، بدون نگرانی در باب گرامر و یا ساختار جملات.

مکالمات خود را ضبط کنید

پس از پایان هر مکالمه ، به این فکر کنید که چطور صحبت کردید ؟ فکر میکنید چقدر درست حرف زدید؟ چقدر با موضوع احساس راحتی کردید ؟ آیا با کلمه ی ناشناخته ای رو به رو شدید ؟ 

بررسی و رفع سوالات بالا ، به شما کمک میکند که دفعات بعدی موقع صحبت کردن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.  همچنین این کار باعث میشود یادگیری هدف‌مند تری را دنبال کنید. شما قابلیت ضبط کلاس های فری دیسکاشن سایت فری بحث را برای بررسی های بعدی دارید.

پیدا کردن یک هم پا برای مکالمه (ترجیحا یک معلم یا یک انگلیسی زبان) بسیار میتواند موثر باشد. 

گوشی تلفن همراه را فراموش نکنید

تلفن های هوشمند میتواند ابزار مناسبی برای یادگیری زبان باشد. این ابزار به شما کمک می کند تا مطالب را راحتتر پیدا کنید ، صدای خود رو را ضبط کنید و کلمات را سریعتر معنا کنید.

فری دیسکاشن + وبسایت فری بحث

هر روز کلمات جدید بیاموزید:

خواندن روزانه ی کلمات ، روشی عالی برای گسترش دایره ی واژگانی است. سعی کنید به تعداد خاصی از کلمات متعهد باشید. برای مثال روزانه 5 کلمه ی جدید بیاموزید. اگر هم وقتتان کم است ، حتی شده یک کلمه‌ی جدید بیاموزید. فرض کنید با همین روزانه یک کلمه ، در یکسال 365 کلمه ی جدید یاد میگیرید.

یکی از بهترین منابع کلمات اخبار هستند. همچنین به میتوان به آهنگ ها و برنامه های تلویزیونی نیز اشاره کرد. ما در پیج اینستاگرام فری بحث برای شما چندین آهنگ با تفسیر و ترجمه قرار داده ایم. سعی کنید اگر خودتان به آهنگی گوش میکنید ، به اشعارش توجه کرده و از اینترنت متن آن را دریافت کنید. بعد از خواندن اشعار نیز کلماتی که نمیدانید را یادداشت کنید.

تلفظ خود را قوی کنید

شما ممکن است کلمات زیادی بدانید، ولی چه فایده وقتی که نتوانید آنها را به درستی تلفظ کنید؟ هیچگاه فکر نکنید تمرین کردن تلفظ امری بیهوده است. هرگاه  که به تلفظ یک کلمه شک کردید آن را سریعا بررسی کنید. امروزه بررسی تلفظ کلمات در دیکشنری بسیار راحت شده است. شما میتوانید با کلیلک بر روی علامت بلندگو در این دیکشنری ها به تلفظ درست کلمات پی ببرید. 

جریان طبیعی زبان انگلیسی را در فری دیسکاشن بیاموزید

توانایی گفتن کلمات به صورت جداگانه خوب است ، ولی اصل صحبت در جریان جملات نهفته است. سعی کنید هر باری که به یک آهنگ گوش میکنید یا یک فیلم تماشا میکنید ، به موارد زیر توجه کنید:

مربوط کردن

توجه کنید که انگلیسی زبان ها چگونه کلمات را به هم پیوند می‌دهند. دقت کنید آنها چگونه دو صدا را به هم وصل میکنند یا برای ایجاد جریان بهتر زبانی صداها را ادا نمی‌کنند.

انقباضات زبانی

انقباض ها ، شکل کوتاه شده ی کلمات هستند. برای مثال :

I + am = I’m

He + will = he’ll

They + have = they’ve

Do + not = don’t

در یک کلمه، هجاهای استرس دار و در یک جمله کلمات استرس دار وجود دارند.

ریتم : ریتم نتیجه کلی استرس کلمات، انقباضات و ایجاد ارتباط است. این فراز و نشیب ها ، ویژگی موسیقایی زبان انگلیسی است.

اعتماد زبانی را بسازید.

یکی از بزرگترین موانع توسعه مهارت های انگلیسی زبان اعتماد به نفس است. 

این مطمئناً مسئله ای است که همه زبان آموزان با آن مشکل دارند و یکی از بهترین راه ها برای غلبه بر این مسئله بیرون رفتن و تمرین است.

اگر فکر می کنید آنچه را که لازم است به دست آورده اید ، پس بیرون بروید و انگلیسی را با غریبه ها تمرین کنید.

دیگر راه های تقویت مهارت اسپیکینگ در کنار فری دیسکاشن

سایه های گفتاری

به طور خلاصه ، این روش به معنای تقلید است. شما میتوانید در اینستاگرام ما در هایلایت "تقلید" ویدیو های این روش را به طور کامل مشاهده کنید.

در این روش بهتر است یک ویدیو در موضوع مورد علاقه تان انتخاب کنید، آن را با زیرنویس مشاهده کرده و زیر نویس آن را بینید. بعد دوباره از اول آن را مشاهده کرده و آن را تکرار کنید. ترجیحا صدای خود را ضبط کنید تا بتوانید با ویدیو اصلی مقایسه کنید. در نقش یک منتقد ایراد های خود را یادداشت کنید.در دوره های فری دیسکاشن فری بحث نیز شما میتوانید تمام دوره ها را ذخیره کنید.

با خودتان حرف بزنید !

با صدای بلند با خود انگلیسی حرف بزنید. این حرف زدن میتواند شامل هر چیزی شود. مثلا به انگلیسی بگویید "بهتر است یک لیوان آب بخورم" یا "امروز نباید قرار با رضا را فراموش نکنم" 

راه دیگر این است که یک کتاب را بردارید و بلند بخوانید. شاید در این روش سرعت خواندنتان کم شود ، اما سرعت صحبت کردنتان بهتر میشود. همانظور که پیشتر به آن اشاره شد بهتر است صدای خود را ضبط کنید تا بتوانید ایرادهای خود را بررسی کنید.

به انگلیسی فکر کنید

اگر قبل از صحبت عادت به فکر کردن به انگلیسی را داشته باشید ، در مکالمات زمان کمتری برای برگرداندن و ترجمه لازم دارید. همچنین میتوانید افکار خود را در قالب یک دفترچه خاطرات یادداشت کنید. چون هدف این روش بیرون ریختن افکار به زبان انگلیسی است.

یک داستان را به انگلیسی بازگو کنید

فری دیسکاشن + وبسایت فری بحث

با بازگو کردن یک داستان به انگلیسی ، بک قدم جلوتر میروید و صحبت های یک نفر را با زبان خودتان میگویید. همچنین میتوانید به جای کلمات خود داستان ، کلمات دیگری انتخاب کنید. سعی کنید از داستان های ابتدایی (مثل داستان کودکان) شروع کنید. مطمین باشید این روش در مهارت گفتاری شما تاثیر گذار خواهد بود.

برای بهبود مهارت های انگلیسی خود تمرین کنید

تمرین ، بهترین راه تقویت زبان انگلیسی است. بنابراین به اندازه‌ی کافی صحبت کنید. بعضی ها فکر میکنند چون در کشورهای انگلیسی زبان نیستند قابلیت تمرین را ندارند. آنها ممکن است حتی از این مساله دلسرد شوند. شاید حضور در کشورهای انگلیسی زبان بهتر از تمرین در کشوهای غیر انگلیسی زبان باشد ، اما این نباید مانع رشد و پیشرفت شما باشد.

به خاطر داشته باشید که بهترین روش تقویت مکالمه ، صحبت کردن واقعی با یک شخص است که در کلاس های فری دیسکاشن سایت فری بحث این مهم ممکن شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز